Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Diezel Einstein 50w + Marshall 1960a lead (celestion G12T-75)?


Anbefalte innlegg

Hey.

Jeg har en Diezel 50w topp, og må hvert øyeblikk få tak i et kabinett. Da har jeg funnet et brukt 4x12 Marshall 1960a lead for en billig penge med Celestion G12T-75 elementer.

Nå er Diezel toppen min relativt dyp i sound i seg sjøl. Åssen låter egentlig disse elementene? noen som har erfaring med Diezel og diverse kabinetter?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey.

Jeg har en Diezel 50w topp, og må hvert øyeblikk få tak i et kabinett. Da har jeg funnet et brukt 4x12 Marshall 1960a lead for en billig penge med Celestion G12T-75 elementer.

Nå er Diezel toppen min relativt dyp i sound i seg sjøl. Åssen låter egentlig disse elementene? noen som har erfaring med Diezel og diverse kabinetter?

Takker for svar.

Dette er vel egentlig veldig standard-elementer... så vidt jeg vet så har Marshall 1960B kabinettene samme elementer, og disse er veldig nøytrale i lydbildet, så de funker egentlig veldig bra til alt mulig. Hvis du ikke er super-kresen, vil dette være ett helt greit cab! Selv om Vintage 30 eller Greenbacks er å foretrekke... Har du vurdert Framus eller Harley Benton kabinett fra thomann? 2x12 cabbene koster 2-3000 inkl frakt og toll derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel egentlig veldig standard-elementer... så vidt jeg vet så har Marshall 1960B kabinettene samme elementer, og disse er veldig nøytrale i lydbildet, så de funker egentlig veldig bra til alt mulig. Hvis du ikke er super-kresen, vil dette være ett helt greit cab! Selv om Vintage 30 eller Greenbacks er å foretrekke... Har du vurdert Framus eller Harley Benton kabinett fra thomann? 2x12 cabbene koster 2-3000 inkl frakt og toll derifra.

1960A og 1960B er like, eneste forskjellen er om kabinettet er "rett" eller "vinklet" :)

Når det er sagt, så er det veldig smaksak hva man liker for slags lyd. Men 1960 er et helt greit kabinett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, så er det veldig smaksak hva man liker for slags lyd.

Helt riktig. Veldig mange på forumet her er VELDIG glade i Vintage 30, skulle nesten tro det var en sykdom eller noe sånt... Personlig liker jeg Greenbacks bedre, siden jeg synes de ikke er så "skarpe".. Litt vanskelig å forklare forskjellen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig. Veldig mange på forumet her er VELDIG glade i Vintage 30, skulle nesten tro det var en sykdom eller noe sånt... Personlig liker jeg Greenbacks bedre, siden jeg synes de ikke er så "skarpe".. Litt vanskelig å forklare forskjellen :P

Ører hører forskjellig forstår jeg :) Når jeg hørte samme amp på greenbacks vs "standard" elementer, og v30 elementer, syntes jeg at greenbacks hadde en mer skarp og fokusert tone :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ører hører forskjellig forstår jeg :) Når jeg hørte samme amp på greenbacks vs "standard" elementer, og v30 elementer, syntes jeg at greenbacks hadde en mer skarp og fokusert tone :)

Ja... det tror jeg også... Mange som også foretrekker 6505 og 5150 som metalamps her på forumet, men jeg selv, synes Engl høres MYE bedre ut, for eksempel! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.