Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner


Aleksmy

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ny på dette forumet og i gitarens verden. For noen dager siden fikk jeg meg min første elektriske gitar. Hurra! Har sett litt på www.justinguitar.com, men er usikker på om denne guiden er god nok. Noen som vet om en god guide side for elektrisk gitar? Er sånn nesten helt nybegynner :)

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin den med masse info men det var vel for det meste bare info om gitaren der. Jeg ser etter en guide som kan lære meg å spille :)

For å lære deg gitar, må du for all del ikke være utålmodig. Ingen av oss er supermenn, og det å bli god på gitar, kommer som resultat av mange timers trening...

Justinguitar er den beste gratis-siden for å lære seg gitar på nettet, som jeg vet om iallefall. Hva du har lyst til å lære deg utenom, er opp til deg! :)

Personlig begynte jeg å lære meg sanger på gehør, før jeg gikk over til å lære meg ting fra justinguitar og tabs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å lære deg gitar, må du for all del ikke være utålmodig. Ingen av oss er supermenn, og det å bli god på gitar, kommer som resultat av mange timers trening...

Justinguitar er den beste gratis-siden for å lære seg gitar på nettet, som jeg vet om iallefall. Hva du har lyst til å lære deg utenom, er opp til deg! :)

Personlig begynte jeg å lære meg sanger på gehør, før jeg gikk over til å lære meg ting fra justinguitar og tabs.

Okei. Er forbredt å legge ut mye tid i dette ja så det er ikke noe problem. Var ikke akkuratt et impulskjøp med denne gitaren^^ Lurte bare siden jeg ser at han bruker akustisk gitar hele tiden og var usikker på om det ville bli et problem for meg som spiller elektrisk, men jeg regner med at det er mye av samme pensum hvertfall i starten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Er forbredt å legge ut mye tid i dette ja så det er ikke noe problem. Var ikke akkuratt et impulskjøp med denne gitaren^^ Lurte bare siden jeg ser at han bruker akustisk gitar hele tiden og var usikker på om det ville bli et problem for meg som spiller elektrisk, men jeg regner med at det er mye av samme pensum hvertfall i starten :)

Justin har massevis av lessons der han bruker el. gitar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Godt å høre. Holder bare på å gå igjennom begynner kurset så det kommer vel etterhvert da^^ Supert!

og for all del, hvis du synes justinguitar blir kjedelig, lær deg en sang du liker, det er VELDIG motiverende... Husker jeg ble lei av justinguitar sine grep-lessons i starten, så siiiiiinnsykt kjedelig, så da lærte jeg meg The Trooper istedet, og da lærte jeg VELDIG mye, på veldig kort tid, og fikk samtidig motivasjon til å fortsette justinguitar sine lessons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justinguitar er de beste nettsidene jeg noen gang har sett hva angår læring.. Så enkelt er det. Jeg pleier alltid å sjekke ut nye lærings-siter jeg finner, men avskriver de fleste nesten umiddelbart fordi "læreren" ikke har særlig koll på det han skal lære bort.

Angående sanger så er det mange sangleksjoner på justin som du kan kombinere med "kursene"

Hvis du vil lære flere sanger og vil være sikker på at det du lærer er rimelig riktig ville jeg kikket på to sider hvor du må betale for leksjonene, men hvor du samtidig er rimelig sikker på at de er riktige da de betaler rettighetinnehaverne penger + at det er veldig dyktige folk som gir leksjonene.

- http://www.licklibrary.com/

- http://www.ivideosongs.com/

På ivideosongs er leksjonene også ofte laget av, eller i sammarbeide med original artisten. Velger du en Elvis låt vil f.eks Scotty Moore gi deg en hel liten historie om låta osv (Moore var Elvis sin gitarist)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til justinguitar.com og lick library bruker jeg guitarmasterclass.net. Koster noen kroner, og jeg er ikke helt sikker på om jeg synes det er verdt prisen, men jeg lærer jo faktisk noe nytt der hver gang jeg bruker den siten - så helt ille kan det umulig være :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Det ligger 3 stk på Reverb, men en fra Japan og to fra UK. Samme på Ebay, kun Japan og UK. I Norge er det vel bare å følge med på Marketplace på Facebook og Finn.no. Keg har også kjøpt gitarer på svenske blocket.se og tradera.com, men det medfører usetthandel og moms (som fra Japan og UK) hvis man skal ha den tilsendt og ikke tar en harrytur samtidig. Går også å legge ut en ønskes kjøpt-annonse på Finn og håpe på napp.
    • Jeg ønsker å avslutte min konto, vet ikke hvordan man gjør det
    • Noen som vet om hvor jeg kan få i tak på en epiphone g400 korina i Norge? Hadde en før men solgte den, nå angrer jeg.
    • Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.