Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Queensrÿche?


robert92

Anbefalte innlegg

Jeg er litt opptatt av Midnattsrocken som holdes i Lakselv (finnmark) om sommeren.

Nå har de sluppet to artister (DDE og MArit Larsen) og en Headliner som da ble svenske kent, gleder emg sykt til å se kent.

Men her i helgen slapp dem en ny headliner plutselig. Ett Amerikansk band som heter Queensÿrche.

Har aldri hørt om disse gutta fa USA, alt jeg vet at de er ett heavy metal og metal-ballade band.

Noen som har kjennskap til disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queensryche er et kongeband, Spiller og på Norway Rock Festival. Er stor fan av bassingen til Eddie "EdBass" Jackson og vokalen til Geoff Tate. Fantastisk band, Jeg har ikke så mye imot det senere greiene heller, dog jeg finner "American Soldier" et litt snodig Album.

Men f.eks Operation: Mindcrime II er et fantastisk bra album.

Men de passer virkelig ikke inn med de andre bandene som er booket.. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja Queensÿrche skal til lakselv:P

Nei men var sånn i fjord også npr de starta og slippe band, folk var utrolig skepistisk til bandene men det viste eg og bli den beste midnattsrocken i historien:P..

har begynt og høre litt på Operation: Mindchrime og virker jo konge bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operation Mindcrime og Empire (tildels Rage For Order og Promised Land) er pensum for de som har et lite snev av sans for heavyrock!

Så sant som det kan bli sagt! Har kun i det siste blitt skikkelig fan av Queensryche, Men har visst om de lenge, og angrer som faen på at jeg ikke satt meg inn i de tidligere.

Jet City Woman må vel ha en av favoritt introene mine. :P

Gleder meg som en unge til å se EdBass på NRF :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem gammel Queensrÿche, da. EP'en fra 1983 og The Warning er kongeplater, med klassikere som "Queen of the Reich", "Nightrider" og episke "Take Hold of the Flame". Sistnevnte er helt i særklasse når det er snakk om mektige vokalprestasjoner.

Ikke nevnt, men heller ikke glemt, men de to er vel muligens for de litt mer viderekommende innen Queensryche, og de har vel ikke helt funnet uttrykket enda da, selv om de glimter til der også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hørt om Queensryche!!??!!

Rage for order er IMO tidenes beste metalplate og Operation:Mindcrime samt Empire følger like bak.

Desverre er bandet bare en skygge av seg selv i dag(Mye pga av at Chris DeGarmo, en av hovedlåtskriverne slutta bla)

Men jeg koser meg fortsatt hver gang jeg ser de live.

På 80-tidlig 90tall var det ingen vokalister som kunne touche Tate i sjangeren, faan for en stemme han hadde!

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si etter å ha hørt på 'ryche i hele natt, at American Soldier blir et bedre og bedre album altså.. Bortsett fra den duetten med hun jentungen, den tar jeg ikke helt poenget med. Men ellers har jeg liksom vært gjennom alt, og seff, det fra de tidligere albumene setter seg lettere i øregangene, men jeg vil ikke kalle noe av det nyere for dårlig musikk, langt der ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.