Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lyd fader ut!


Anbefalte innlegg

I denne uken har forsterkeren min begynt og fade ut sånn helt uten videre mens jeg spiller, dette er sykt irriterende! :angry:

Når den først fader ut, må jeg skru den av og vente ganske lenge før jeg skrur den på igjen.

Idag har jeg spilt i ca 3 timer og forsterkeren min har bare funket 1/10 ganger av tiden.

Dette er så sinnssykt irriterende! :angry:

Er det rørene som må skiftes?

Jeg har sjekket, og det er ikke noe galt med kablene, siden jeg får ikke noe skurring når jeg setter fingeren på kablen som er koblet rett i forsterkeren.

Det er forresten en Marshall DSL 401 som bruker EL84 rør.

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kjøpt et sett EL84 rør og byttet, det er første tips. Skulle det ikke være de er det greit å ha et sett i reserve! Ellers så er det vel noen preamp rør også i den, bytt et om gangen og hør om det hjelper.

Hvis det ikke hjelper, så sett inn det originale røret og prøv neste osv... Alltid lurt å ha ett preamp rør i reserve også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som askret sier.

Du skal alltid ha et reservesett med lamper! Spesielt utgangsrør.

(Når jeg kun leser første innlegg kan det virke som noe på kretsen (printkortet) blir dårlig ettersom det blir varmt, dvs etter litt på-tid, feks en dårlig lodding eller noe slikt. Men hvis det nå er helt tyst, ville jeg først prøvd rørskifte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme feilen med en forsterker jeg og ;)

Den fungere bra med en gang du skrur den på og så fader den ut etterhvert. Prøvde å skrifte rør men fungerte ikke på min forsterker :/

Men det de jeg kjenner som har litt peiling på det sier er at det er noe av elektroniken som svikter når det blir varmt, en kondensator eller noe slikt.

Virker som det er noe av den samme feilen i din forster også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.