Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal ha gitar igjen etter 10 år - max kr. 4500


Muffinman

Anbefalte innlegg

Har ikke spilt på mange år og har solgt alt utstyret jeg hadde, men nå er tiden kommet for å ta opp gitarhobbyen igjen. Imidlertid er budsjettet kraftig begrenset i forhold til "gamle" dager.

Har ikke handlet amp enda. Drømmen er å få tak i en JCM2000 DSL 201. Hadde en slik for mange år siden og var utrolig fornøyd med den. De later ikke til å være lette å oppdrive riktignok...uansett ender jeg nok opp med en sak med rør inni...

Jeg kommer til å spille alt fra ballsy blues til hardere saker. Hadde en Gibson LP std i samlingen før og likte den veldig godt så jeg heller litt mot en Epi LP hvis de kan gi meg mye av feel og lyd som originalen kan by på. Men det er et mylder av versjoner der ute, og jeg har rett og slett gått meg litt vill...noen som kan veilede meg litt? Ønsker en TUNG versjon, mest mulig lik orinalene...

Ellers er det mye interessante instrumenter innenfor prisgrensen min. Hvis noen har tips til "mye-for-pengene-gitarer" som ikke koster skjorta mottas det med takk. Jeg er IKKE låst på at jeg skal ha en LP-klone, bare så det er sagt.

Jeg er skeptisk til å kjøpe brukt hvis det ikke er lokalt så jeg kan prøve før jeg handler, men om noen vet om noe interessant på bruktmarkedet er jeg lutter øre uansett :)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke spilt på mange år og har solgt alt utstyret jeg hadde, men nå er tiden kommet for å ta opp gitarhobbyen igjen. Imidlertid er budsjettet kraftig begrenset i forhold til "gamle" dager.

Har ikke handlet amp enda. Drømmen er å få tak i en JCM2000 DSL 201. Hadde en slik for mange år siden og var utrolig fornøyd med den. De later ikke til å være lette å oppdrive riktignok...uansett ender jeg nok opp med en sak med rør inni...

Jeg kommer til å spille alt fra ballsy blues til hardere saker. Hadde en Gibson LP std i samlingen før og likte den veldig godt så jeg heller litt mot en Epi LP hvis de kan gi meg mye av feel og lyd som originalen kan by på. Men det er et mylder av versjoner der ute, og jeg har rett og slett gått meg litt vill...noen som kan veilede meg litt? Ønsker en TUNG versjon, mest mulig lik orinalene...

Ellers er det mye interessante instrumenter innenfor prisgrensen min. Hvis noen har tips til "mye-for-pengene-gitarer" som ikke koster skjorta mottas det med takk. Jeg er IKKE låst på at jeg skal ha en LP-klone, bare så det er sagt.

Jeg er skeptisk til å kjøpe brukt hvis det ikke er lokalt så jeg kan prøve før jeg handler, men om noen vet om noe interessant på bruktmarkedet er jeg lutter øre uansett :)

De originale LP'ene var / er ikke spesielt tunge. Det er heller ikke nødvendigvis slik at tung gitar = god tone. De aller fleste Les Pauler fra slutten av 50 tallet veier ikke 4 kg. en gang... og de er de mest ettertraktede, og de gitarene Gibson selv og andre, prøver å kopiere.

Tilbake til tema: I din prisklasse er nok sikkert en Epi LP Std. en helt kurant gitar.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Epi LP custom som jeg byttet mikker på. Imo så låter den utrolig bra til det meste. Spesielt musikk med vreng som rock og tyngre saker.

Kjøper du brukt, så er det jo mulig å få dem ganske billi gog. Rundt 3500-4000 er vel vanlig.

Ellers er det jo mange gode kopier som f.eks Burny og Edwards som av og til dukker opp på finn.no

EDIT: Epiene spiller ganske bra rett ut av boksen, men skal du spille musikk som f.eks metal, da vil jeg anbefale å bytte bridge-pickupen.

Låter ganske bra til rock og blues, men ikke det beste man får til metal.

det på justere litt på gitaren ol er veldig individuelt. Det kommer an på hvilke preferanser du har ol.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burny/Edwards/Greco osv (japanske kopier) blir ofte regnet for å være bortimot like gode som Gibson. Og den har jo riktig headstock... :D

Vi snakker vel litt over budsjett til trådstarter her? Disse går vel stort sett for 6 lapper og opp.

Ellers ligger det en Hagstrøm SuperSwede på forumet her også til 4 lapper. Den kunne i hvert fall jeg tenkt meg hvis ny gitar var aktuell t nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.