Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med ac15


pdkorva

Anbefalte innlegg

Kjære alle sammen!

Jeg har en 4 år gammel vox ac15 som begynner å lage en hel del ufine lyder.

Innimellom kommer det en høy skurring, og idag så valgte driten å spille mye lavere enn før.

Jeg har forøvrig vært ganske nøye med å la rørene få varmen osv før jeg spiller, samt vært ganske forsiktig med den.

Men jeg antar at dette er rørene som jukser for meg, kan de være løse, eller er det på tide å bytte dem?

Evt må jeg da bytte alle rørene? er det noe jeg i tilfelle klarer selv? å hvor kjøper man rør?

På forhånd takk folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På AC15 og AC30 er det bare å bytte, plug and play. De har automatisk bias. Disse kjøres rimelig hardt på tomgang, med høy hvilestrøm, og det betyr at det har ingeting å si hvor hardt du spiller på de mht levetid. Faktisk vil en klasse-A forsterker brenne mindre når de kjøres på full guffe, fordi da går effekten ut til høyttaler og ikke i rørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller tvilsomt om en AC15 er en "ekte" klasse A forsterker.

Sant nok, samme går også for storebror. Men de kjører så hardt som råd er iforhold til plate dissipation, men det er ikke ren klasse-A som du sier, heller sterk AB hvis det kan kalles slik. Men det er flisespikkeri, jeg tror ingen kan høre forskjell på en push-pull amp som er ren klasse-A eller 'sterk' AB.

Uansett, bare bytt rør, ingen ting å bekymre seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.