Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Batteriordning på strat


gitarrr

Anbefalte innlegg

hei, ifjor fikk jeg bygd inn EMG aktive pickupper i straten min. Men det var svært lite plass til batteriet, og så er det svæært tungvint å skifte batteri siden at straticastere er slik at man må ta av alle strengene og plekterbrettet.

må ha en ordning slik at jeg kan lett få skiftet batteri.

Noen som har forslag hvordan jeg kan få fikset desse problemene ? :)

Ligner denne:

10.4.08.strat.emg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller fres ut på baksiden slik at du får forbindelse med rutinga til elektronikken. Batterihullet kan du dekke med en bit av et plekterbrett e.l. som du kutter til riktig størrelse og skrur fast med plekterbrettskruer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, tror jeg skal kjøpe meg en batteriholder og borre hol til den. Jeg har ikke blank lakk så det skal nokk gå fint uten at det trenger å se helt bombet ut ;)

Det bruker å være så dårlig plass at jeg nesten ikke får igjenn plekterbrettet :S

Endret av gitarrr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengre kabel er det minste problemet. Er det ikke plass, så er det ikke plass. Dumt.

Men jeg skal snart i gang med samme operasjon. En annen mulighet er å frese plass bak tremoloen. Det går også an, og da må man lage seg ny bakplate. Kanksje like greit å handle en slik batterilomme og felle inn den. Auduns forslag var heller ikke dumt, men skal man først frese, er det like greit å sette inn en skikkelig batteriluke. Jobben er jo omtrent den samme, uansett hvordan man gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.