Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til rockabilly humbuckere?


hkurt

Anbefalte innlegg

Som overskriften tilsier, er jeg ute etter et sett med vintagelydende humbucker pickuper ala Gibson 57/SD JB/59.

Men kunne tenke meg mere 'Rockabilly' lyd. Vanskelig å forklare men tenker meg mere 'growl' enn den ovennevnte, og mindre klokkeklar lyd ved clean.

Men skal heller ikke være død i de lyse tonene heller. Og ikke for høy output.

Dette var vanskelig å forklare, og har problemer med å finne ut av dette ved å lese om de forskjellige pickupene.

Noen her som forstår hva jeg mener og har noen å anbefale?

De skal i LP type gitar med Bigsby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder TV-Jones filtertrons har du to alternativer: "English mounts" som gjør at du kan sette vanlige filtertrons i humbucker-slots, eller rett og slett humbucker-størrelse filtertron som også eksisterer. :)

Se der ja, jeg så ikke nok etter sist gang jeg så på siden dems. :rolleyes:

Har du kanskje også erfaringer med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller en del 'gammel rock' med både LP og ES-355 og jeg finner det er en kombinasjon av strenger, teknikk og pickups som funker.

Det du er på jakt etter er pickups som er åpne og ikke komprimerer for mye. Selv bruker jeg 011-048 strenger, Lollar Imperials og spiller bak mot stolen. At du ikke bruker et for tynt plekter har også en del å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.