Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternate picking


mockingbird

Anbefalte innlegg

Hvordan synkroniserer du ved å bare spille legato? Ja, jeg synes det er åpenbart at man bruker begge hendene når man øver på alternate picking.

Vet ikke hvilke prestasjoner du prøver å sikte til, men jeg har undervist nok i gitarspill til å vite at hver enkelt har ulike problemer ved hver teknikk. Det som fungerer for den ene er ikke nødvendigvis løsningen for den andre (på samme måte som teoretisk kunnskap, det finnes mange måter å lære på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan synkroniserer du ved å bare spille legato? Ja, jeg synes det er åpenbart at man bruker begge hendene når man øver på alternate picking.

Vet ikke hvilke prestasjoner du prøver å sikte til, men jeg har undervist nok i gitarspill til å vite at hver enkelt har ulike problemer ved hver teknikk. Det som fungerer for den ene er ikke nødvendigvis løsningen for den andre (på samme måte som teoretisk kunnskap, det finnes mange måter å lære på).

Med mindre det er snakk om å plukke arps, så er det 99% av tilfellene venstrehånda som henger etter.

Om du er enig i dette eller ikke er jeg lite interessert i. Orker ikke diskutere med folk som ikke har en dritt og vise til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er snakk om å plukke arps, så er det 99% av tilfellene venstrehånda som henger etter.

Om du er enig i dette eller ikke er jeg lite interessert i. Orker ikke diskutere med folk som ikke har en dritt og vise til.

Da slipper vi vel flere gullkorn fra deg. :lol: (Jeg kan senke meg ned på ditt nivå og si at jeg ikke diskuterer med folk med å/og feil på et skriftlig forum. :ninja:)

OP. Prøv gjerne den låta FleskeFinn foreslo, som han sier er det vanskelig å vite stort om hvor landet ligger. :) Steve Morse har også mange låter som spilles med alternate picking, http://www.stevemorse.info/ her finner du tabs til en god del låter han har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare problemet ditt nærmere? Er det snakk om å kjøre raske løp, eller er det bare teknikken i seg selv du sliter med?

svaret mitt blir uansett dette:

http://www.youtube.com/watch?v=Stclc74HpNs

Der blir det brukt i riffing, melodier og i solo. Aner ikke hva slags musikk du liker, så det er kanskje ikke så aktuelt.

Alternativt(høhø) kan rett og slett bare lage deg egne øvelser der du bruker teknikken. Skriv et riff, lag ei melodilinje whatever.

Fleskefinns forslag er også bra.

http://www.youtube.com/watch?v=ROYgceF8LrI

Ellers kan du ta litt råd fra Gilbert. Tror ikke han nevner noe om legato her, så jeg vet ikke om Kjutte godkjenner det.

Endret av Roar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du fikk med deg tittelen i tråden... Alternate picking. Ikke sweeping.

Om du ikke har noe forslag eller hjelp å komme med, kan du jo likesågodt la vær å poste.

Forslaget er å øve fingerstyrke i venstrhånd, samt stamina og presisjon i høyre.

I nesten alle tilfeller derimot, er det venstre som ligger etter.

Gjør som du vil, men om du vil ha størst mulig fremgang må du isolere øvelsene.

Sweeping? Jeg sa PLUKKE.

og euph, skriv gjerne om og og å, for jeg kan det tydeligvis ikke.

JEG har ingen problemer meg å la meg undervise av folk som vet hva de prater om ;)

og roar, det er PG som sa at venstrehånda må være på plass før en gidder å begynne med AP.

Han holdt faktisk på med legato lenge før han begynte med plukking, så ingenting hang etter for ham.

Han prater om det i de nye videoene. Shawn Lane og gutta prater også om dette.

PG er forresten syk i legato- det lar seg ikke gjøre og være en clean shredder

uten å ha heftig fingerstyrke.

Og for å være ekstra klysete, hvorfor ikke bevise at jeg har rett.

http://www.youtube.com/watch?v=wKszA2DCqpU

Hadde ALDRI hatt sjans til å spille det der uten å ha øvet legato.'

(Altså det første.)

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.