Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Få både clean og vreng på opptaket


Anbefalte innlegg

Pc'en ser ut til å kunne funke bra ut i fra de spesifikasjonene der. Ville muligens satset på en litt større harddisk, og/eller en eksterndisk i tillegg.

Tenkte 2 hardisker på 320gb. Har en ekstern på 500gb til backup. Er det best å instalere OS på en hardisk, og alt av musikkrelaterte programmer på den andre hardisken? Mener det vil dele seg uansett , at noe blir automatisk instalert på programfiler på primær Disken.

Eller er det best med OS og program på primær Disken, og prosjektfiler på den andre disken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte 2 hardisker på 320gb. Har en ekstern på 500gb til backup. Er det best å instalere OS på en hardisk, og alt av musikkrelaterte programmer på den andre hardisken? Mener det vil dele seg uansett , at noe blir automatisk instalert på programfiler på primær Disken.

Eller er det best med OS og program på primær Disken, og prosjektfiler på den andre disken?

Vet ikke om det er bedre, men jeg gjør det i hvert fall slik du beskriver sist her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putt prosjektfilene på den raskeste disken. Det er der du trenger ytelsen. Programmet og OSet skal vanligvis bare lastes når du kjører igang, mens prosjektfilene aksesseres kontinuerlig under opptak/avspilling.

Kjør internt lydkort eller firewire-lydkort. Disse har som oftest lavere latency enn USB-lydkort.

Hva må du betale for denne maskinen du bygger fra Komplett? Sjekk også prisen på en iMac, du kan muligens komme godt ut av det prismessig, samtidig som det følger med forholdsvis god studioprogramvare (GarageBand).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putt prosjektfilene på den raskeste disken. Det er der du trenger ytelsen. Programmet og OSet skal vanligvis bare lastes når du kjører igang, mens prosjektfilene aksesseres kontinuerlig under opptak/avspilling.

Kjør internt lydkort eller firewire-lydkort. Disse har som oftest lavere latency enn USB-lydkort.

Hva må du betale for denne maskinen du bygger fra Komplett? Sjekk også prisen på en iMac, du kan muligens komme godt ut av det prismessig, samtidig som det følger med forholdsvis god studioprogramvare (GarageBand).

Jaok , takk :) Da fikk jeg svar på det med diskene. Tror det er firewire på det eksterne lydkortet jeg har. For da kan jeg jo kjøre det. Kjøper ikke et internt lydkort.

Maskinen kommer på ca 3200kr, ganske rimelig. Har jo en pc fra før som er ca samme spec. Litt bedre skjermkort og sånt. Men det er en hjemmepc, ikke noe jeg gidder å drasse på hele tia når vi gjør opptak på øvingslokalet. Mac er uaktuelt med tanke på prisen. Har egentlig ikke råd til den pcen til 3200kr engang. Er andre prioriteringer som fks nye amper og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.