Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

1 og et halvt år


Onizuka

Anbefalte innlegg

Hei nå har jeg spilt i et og et halvt år......kunne dere hørt på musikken min i signaturen min og si hva dere synes. Jeg vet jeg har laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt ingjen, men er det tålig bra til å ha spilt i 1 og et halvt år?

Ikke hver altfor slemme nå :lol::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...

Ærlig talt så syns jeg ikke dette var det helt store, og må si at gitarlyden din er ganske så..grusom :-D

FTLOG var ikke direkte vellyket vil jeg si, og det virker som om du er veldig usikker på den..

Men det virker som teknikken din er helt kurrant for å ha spilt 1 og 1/2 år.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er ille med FOLOG er at det er surt. Enten er det dårlig stemming, eller overdrevet vibrato slik at du kommer ut av pitch.

Usikkert? Greit nok synes jeg, tatt i betraktning at du har spilt i såpass kort tid (tar en sjans noen steder og lykkes ikke helt).

Lyden er faktisk grusom ja. Eksperimenter litt mer med lyd. Men hovedsaklig tror jeg dette går på teknikk. Det er egentlig det det alltid går på (nesten). Steve Vai hadde sikkert spilt den låta som en gud med bare cleanlyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingene, det er vanskeli å få giterlyden bra gjennom dataen....det er det som er problemet, og jeg vet at disse såkalte sangene ikke er det helt store men jeg håper på å bli ganske god etterhvert :lol:

Det er jo trossalt de første melodiene og sangene jeg har prøvd å lage så.....men takk for tilbakemeldingene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la negative kommentarer ta motet ifra deg. Selv spilte jeg gitar i ca 3 år der jeg BARE gjorde meg kjent med instrumentet, til jeg kom til det punktet at jeg kunne spille melodilinjer og riff helt ut ifra øret (med bare litt prepping), samt fikk fingre til å henge med i forskjellige hastigheter, og ble habil med høyrehånda; med andre ord utviklet meg absolutt helt alene.

I senere tid har jeg begynt å bryte dette ned igjen - gått over ifra vanlig til alternate picking, begynt å lære meg et par skalaer og litt teori, og synes på mange måter dette er en nydelig måte å jobbe på, for når jeg da kommer borti noe nytt virker det ikke uoverkommelig, som det kanskje kan for en nybegynner, i og med at jeg alt kjenner instrumentet meget godt.

So just keep it up... Alt du spilte var langt ifra perfekt (og det er faktisk veldig viktig å spille med en stemt gitar tidlig sånn at du lærer deg å høre tonene riktig!), bare fortsett å spill, eneste måten å bli bedre på;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la negative kommentarer ta motet ifra deg.  Selv spilte jeg gitar i ca 3 år der jeg BARE gjorde meg kjent med instrumentet, til jeg kom til det punktet at jeg kunne spille melodilinjer og riff helt ut ifra øret (med bare litt prepping), samt fikk fingre til å henge med i forskjellige hastigheter, og ble habil med høyrehånda; med andre ord utviklet meg absolutt helt alene.

I senere tid har jeg begynt å bryte dette ned igjen - gått over ifra vanlig til alternate picking, begynt å lære meg et par skalaer og litt teori, og synes på mange måter dette er en nydelig måte å jobbe på, for når jeg da kommer borti noe nytt virker det ikke uoverkommelig, som det kanskje kan for en nybegynner, i og med at jeg alt kjenner instrumentet meget godt.  

So just keep it up... Alt du spilte var langt ifra perfekt (og det er faktisk veldig viktig å spille med en stemt gitar tidlig sånn at du lærer deg å høre tonene riktig!), bare fortsett å spill, eneste måten å bli bedre på;-)

Jepp...takker for god kommentar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...Joda greit nok dette.

Kan du litt teori?

F.eks hvilke skalaer du skal bruke til de forskjellige tider?

F.eks Durskala, mollskala og pentatonic skala?

Hører bare at du er litt ute å kjører av og til....

Hører også at du ikke er helt i stemming, dette er MEGET viktig!

Gitaren din må ALLTID være stemt, både når du øver og framfører.

Men til å ha spilt i 1 1/2 år er dette heeelt greit.

Stå på videre du! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steve Vai hadde sikkert spilt den låta som en gud med bare cleanlyd.

det tror jeg faktisk ikke .. Lyden har veldig mye med hvordan man vil spille en låt å gjøre

Poenget er at det faktisk (uansett hvor irriterende det er å høre det til alle døgnets tider) ligger i fingra. Lyden er jo en hel verden som må beherskes, men de virkelig gode spiller bra med nesten hva det skal være av lyd. Man merker kontrollen og egenarten i spillinga uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var bra jeg, man bli ingen "Steve Vai" på 1,5 år. Og det var enda tøffere av deg og legge det ut her for kritikk av andre. Fortsett med det du driver med så blir det sikkert bra med tiden.

Alle må begyne et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.