Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EMG pickups


Mering90

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter nå å lurer på om jeg skal gå til innkjøp av 2stk EMG pickuper.. Er ikke helt sikker på kombinasjonen men noe ala det Kirk Hammett bruker. Når det gjelder EMG'ene. Er dette aktive pickupere? Altså jeg er ikke så veldig profesjonell når det gjelder slikt..

Jeg har en Rørforsterker som ikke har noe effekter osv. Gitarene jeg bruker på den får derfor kun clean lyd. Dersom jeg installerer en EMG pickup på en av fjølene vil jeg da få lydene som jeg leter etter? ala mettalica...

Er jeg helt på jorde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Sitter nå å lurer på om jeg skal gå til innkjøp av 2stk EMG pickuper.. Er ikke helt sikker på kombinasjonen men noe ala det Kirk Hammett bruker. Når det gjelder EMG'ene. Er dette aktive pickupere? Altså jeg er ikke så veldig profesjonell når det gjelder slikt..

Jeg har en Rørforsterker som ikke har noe effekter osv. Gitarene jeg bruker på den får derfor kun clean lyd. Dersom jeg installerer en EMG pickup på en av fjølene vil jeg da få lydene som jeg leter etter? ala mettalica...

Er jeg helt på jorde?

Altså, først og fremst: pickupene gir overhodet ingen effekter. Du får ingen vreng eller noe sånt av de.

EMG lager både aktive og passive mikker, men styr for all del unna de passive. Synes ikke de er noe særlig :P

Kirk bruker såvidt jeg vet 81 i både bridge og neck (selv om jeg har sett noen av sig. gitarene hans med 60 i neck.. mulig han bruker begge deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hammett bruker to EMG 81, og disse er aktive.

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med det andre spørsmålet ditt.. Har du KUN clean-lyd, og ikke distortion?

EDIT: Leif

og takk for det.. Det er en Blackheart 5w røramp ja. Den har kun kontroller til volum, bass, treble og middle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og takk for det.. Det er en Blackheart 5w røramp ja. Den har kun kontroller til volum, bass, treble og middle.

Uten å kjenne til akkurat den forsterkeren: du vet du må skru opp volumet for å få den til å vrenge (siden du sier du bare får clean)?

Endret av Mortius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å kjenne til akkurat den forsterkeren: du vet du må skru opp volumet for å få den til å vrenge (siden du sier du bare får clean)?

Det er jo en egen sak... Den er vel ikke laget for noe "vreng" i den duren du snakker om, men takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du heller vil ha en distortionpedal, hvis du vil i nærheten av metallvreng på den ampen...

Men da har jeg missforstått hensikten med en aktiv pickup. Kan du gå nærmere inn på hva det er? eller noen som kan? :) har hørt noe om at du må ha batteri osv. på slike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, EMG er aktiv elektronikk, og har en forforsterker som drives via ett 9V batter(eller to i serie for 18V, for litt hissigere lyd).

Mikrofonene har bla. høyere output.

Personlig er jeg ikke så stor fan, da jeg ikke helt liker lyden, og de kan låte litt sterile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.