Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Greco Les Paul


oystein1988

Anbefalte innlegg

Vekten er ikke noe problem for min del. Den 89 modellen fikk jeg for 4100 kroner ferdig faktet til norge fra UK.

Den fra 77 minnes jeg var 1000 kroner billigere, sendt fra japan. Har ikke tilgang til eBay på jobb, så får ikke sjekket nå.

Den fra 77 var mer slitt kosmetisk, men det har ingen betydning for min del, bare spilbarheten er i orden. Syntes også at det er kult at gitaren er gammel så vurderer den fra 77, for så å koste på den et båndbytte hvis den ikke er god nok å spille på for meg.

Sant som man sier, må få testet greco mikkene opp mot mine SD, så kan man velge ut i fra lyden man liker selv :)

Syntes det er kult å ha en gitar ikke så mange andre har, syntes alle har Gibson nå for tia, litt kult å gå utenom det vanlige, og ekstra spesielt med en gitar som har såpass mye historie bak seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vill ventet til en mint collection eller tilsvarende kom for salg.

Disse med rosewood gripebrett er dårligere, men fortsatt helt ok gitarer.

Jeg har hatt en mint colletion i cherryburst, og den var veldig bra, en kamerat kjøpte en greco i samme finish, og trodde det var lik gitar, men denne var nok lignende den du ser på med rosewood brett. Ikke fult så god gitar.

Burny er også å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min Greco som ligger ute på finn. Fant ebay-annonsen til grecoen du vurderer. Virker som en troverdig selger.

4100,- er utrolig billig, men du har glemt moms og fortolling da.

Er ikke toll på musikkintrumenter. Ang momsen så håpet jeg at selger kunne skrevet noe slik at jeg slipper unna dette ;)

Burde jeg gå for denne, eller en ny Edwards Gold Top? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke toll på musikkintrumenter. Ang momsen så håpet jeg at selger kunne skrevet noe slik at jeg slipper unna dette ;)

Burde jeg gå for denne, eller en ny Edwards Gold Top? :huh:

Mente fortollingsgebyr, ikke toll :) Det skader aldri å spørre angående verdisetting. Av erfaring så pleier det å være slik at de selgerne som virker seriøse nok til at jeg vil handle en gitar fra, er så seriøse at de ikke vil gjøre slikt.

Jeg har ikke eid en edwards goldtop før, men syns de ser utrolig fine ut, spesielt med P90. Vanskelig valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vill ventet til en mint collection eller tilsvarende kom for salg.

Disse med rosewood gripebrett er dårligere, men fortsatt helt ok gitarer.

Jeg har hatt en mint colletion i cherryburst, og den var veldig bra, en kamerat kjøpte en greco i samme finish, og trodde det var lik gitar, men denne var nok lignende den du ser på med rosewood brett. Ikke fult så god gitar.

Burny er også å anbefale.

Jeg så forresten en mint collection Greco for litt sia på finn.. men selgern ville ha 10k for den. Litt i drøyeste laget eller? Hva ga du for din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte Edwards gulltoppen til extol her på forumet for noen mnd. siden, men siden det var spørsmål om et bilde i "normal" omgivelser, tillater jeg meg å poste et par bilder. Regner med extol ikke har noe i mot det.

DSC_0362.jpg

DSCF2025.jpg

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, visste det var en eller annen som hadde svart i denne posten som hadde en goldtop fra edwards. Ser kjempebra ut!

Tror det blir en goldtop jeg, for å bruke som main gitar, og kanskje heller senere finne en gammel kul greco fra 70 tallet å ha på veggen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.