Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd Rose streng-problem


Esp-en

Anbefalte innlegg

Jeg har en Floyd Rose lic. lo-pro tremolo, som jeg har problemer med:

Det har seg slik at når jeg skal stemme gitaren, så løsner strengene fra broen hele tiden. dere tenker sikkert med en gang at jeg ikke har festet skruene på broen/tremoloen godt nok. Men det er ikke tilfellet.

Jeg er nemmlig ganske sikker på at jeg strammer riktig, og at jeg har strengen langt nok ned i hullet/hakket i broen.

Noen andre som har opplevd dette?

Eventuelt noen tips mot det?

Håper jeg har forklart bra nok:)

Endret av Esp-en
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Floyd Rose lic. lo-pro tremolo, som jeg har problemer med:

Det har seg slik at når jeg skal stemme gitaren, så løsner strengene fra broen hele tiden. dere tenker sikkert med en gang at jeg ikke har festet skruene på broen/tremoloen godt nok. Men det er ikke tilfellet.

Jeg er nemmlig ganske sikker på at jeg strammer riktig, og at jeg har strengen langt nok ned i hullet/hakket i broen.

Noen andre som har opplevd dette?

Eventuelt noen tips mot det?

Håper jeg har forklart bra nok:)

Er nok den klossen som ligger nedi sadeln som er utslitt,de er enkel å bytte å koster ikke all verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glømte å nevne at den er nesten helt ny..

Så det er no ikke tilfellet :(

kan være dårlig kvalitet på de,hvis du kjenner noen som har likt system. prøv å bytt klossen bare for å sjekke. Kan ikke fatte no annen grunn for att strengen skulle dette ut. Ellers kan den ligge feil nedi der,den klossen skal ha skruen som du skrur til, inni ett hakk i bak kant. see?

er det ikke det så er ikke strengen langt nok nedi der. evt du har skrudd den skevt på.

de licence systemene kan være dårli kvalitet. vet dette av erfaring.

Tenker bare høgt her,håper det ordner seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å ikke overstramme strengeholderne på floyden. Da rasper du gjengene på skruen og får ikke skrudd godt nok

Er det mulig å fikse dette om det er det som har skjedd?

Tror ikke det som er problemet, men det er jo mulig at dette er tilfellet :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å fikse dette om det er det som har skjedd?

Tror ikke det som er problemet, men det er jo mulig at dette er tilfellet :unsure:

Ja det er bare å kjøp ny del, vet ikke navnet men står å ser på min egen nå.. Men har du ødelagt gjengene ser du det lett hvis du har tatt i en skru før :P Skal en del til å vri rundt, strammet jævla godt når jeg skifta strenger på min...

Finner du ut noe forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er bare å kjøp ny del, vet ikke navnet men står å ser på min egen nå.. Men har du ødelagt gjengene ser du det lett hvis du har tatt i en skru før :P Skal en del til å vri rundt, strammet jævla godt når jeg skifta strenger på min...

Finner du ut noe forresten?

Ok, gjengene ser ikke ødelagte ut nei :)

Har ikke testet ennå, venter ennpå på at strengene skal komme i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arh, har fått strenger nå. men jeg får det ikke til :angry:

Har funnet ut av at det er g og h strengene det er mest problem med.

Når jeg stemmer, så kan jeg etterhvert høre at strengene blir mørkere og mørkere, jo mer jeg skrur. så sier det bare plopp til slutt, og strengen er løs.

Jeg har prøvd det meste folk sier her, så det betyr vel bare at det er dårlig kvalitet? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Nå tror jeg kanskje jeg har klart å fikse problemet mitt.

Denne gangen la jeg en trebit mellom kroppen og blokken på floyden.

jeg har også laget en brett på den enden av strengen som skal inn i floyden.

Ser ser ut til å gå fint, men lar gitaren hvile seg litt nå pga. den har stått uten strenger en stund.

Tips til andre som skal skifte strenger, på en gitar med floyd rose:

Bruk en treblokk mellom kroppen og blokken på floyden!

Jeg tror det var strekket, som oppstod i en og en streng som gjorde at de løsnet.

Pluss at det også er lurt å stramme strengene litt av gangen. slik at du fordeler spenningen på alle strengene.

Håper det kan hjelpe noobs som meg når de skal skifte strenger:)

Endret av Esp-en
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.