Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strange Dissonant solo!


Alijens

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Slenger ut denne improvisasjonen! Jeg er fornøyd med soundet i denne egenlagde jammen. Synes det ligger en underliggende nerve i den. Jeg liker å eksperimentere en del som dere sikkert skjønner.

Noen vil sikkert si at dette bare er rør fra ende til annen.

Jens

Endret av Alijens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stilig! Det eneste jeg kan tenke meg ville hevet det til et enda høyere nivå er trommesporet, en så streit beat med så sær musikk kolliderer litt. Jeg tenker da noe trommer i retning Sol Niger Within og Thordendals andre greier.

Her er det bare å slå seg løs og drite i konvensjoner :) Både 4/4 og over-aksentuering av skeive takt-arter er for strebere, la det flyte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stilig! Det eneste jeg kan tenke meg ville hevet det til et enda høyere nivå er trommesporet, en så streit beat med så sær musikk kolliderer litt. Jeg tenker da noe trommer i retning Sol Niger Within og Thordendals andre greier.

Her er det bare å slå seg løs og drite i konvensjoner :) Både 4/4 og over-aksentuering av skeive takt-arter er for strebere, la det flyte!

Helt helt enig! Trommene var bare der for øvelses skyld også skulle jeg leke meg litt med opptaksfunskjonen til Guitar Rig 4! Jeg får sjekke ut linkene dine litt senere...skal noe annet akkurat nå. Takk for fin kommentar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt helt enig! Trommene var bare der for øvelses skyld også skulle jeg leke meg litt med opptaksfunskjonen til Guitar Rig 4! Jeg får sjekke ut linkene dine litt senere...skal noe annet akkurat nå. Takk for fin kommentar!

Herregud som han Thordendals første solo ligner på Holdsworth! Det må jo være Holdsworth. Kul demo alikevel. Han har nok hørt på Holdsworth. :)

Og joda sånne trommer hadde vært fint. Men det er litt vanskelig og programmere sånt på Reason 4. Har ikke kunnskap eller tålmodighet til det dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd. Mye fett her, men trommene ødelegger som sagt en del.

Får høre om du har no' kompiser som kan programmere noe ordentlig.

Takk! Men har nok ingen som kan det.( har kompiser altså. :lol: .) Kanskje neste gang så tar jeg meg tid. Men det er veldig upraktisk på reason uten midi Keyboard.Har store planer om innkjøp av noe sånt! Det, også usb-interface til gitaren.Bare det å legge til crash cymbaler er ett herk! Tromme fills har jeg egentlig aldri fått til synes jeg. Låter liksom ikke kult nok. Ett forbilde der må jo være Animals as Leaders sine programmerte trommer. Utrolig fett album som sjekkes ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha det VELDIG enkelt, er beatcraft eneste løsninga:

link

Brukt det selv. Ikke akkurat tiårets beste lyd hva trommeprogram gjelder, men det er vilt lett.

Trodde reason var streit drag 'n' drop ?

Joda det er drag 'n' drop på loops og sånt men hvis du skal lage noe selv så er det veldig tungvint synes jeg da. Har ikke akkuruat funnet noen jazztrommeloops der. Selv om jeg har lagt til noe midi greier som fungerte sånn passe. Trommesporet jeg brukte her var bare noe øvingsgreier og for å teste ut gr4. Har ikke helt fått taket på looping biten enda på gr4. Hadde vært kulere og enklere med fotbrettet som det går ann å få kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer trommeprogrameringa i Reason?

Det er vel 3 forskjellige måter. En er drag and drop med Samples. En annen er legge inn en og en note. En annen er en slags sequencer (tror det heter det) hvor man lager patterns som gjentas. Den er veldig enkel. Jeg er egentlig ganske fornøyd med Reason 4. Men det er ikke mulig å ta opp gitar direkte på den. Før brukte jeg å lage en sample av gitaren med sony soundforge for så å legge den inn i reason.Veldig tungvindt og det var vanskelig å huske hvor man begynte å spille hvis man improviserte. Nå i det siste har jeg brukt adobe audition men den har sluttet og funke. (Ny pc og ikke minst Vista! er vel grunnen til det?) Så nå har jeg forsøkt Guitar rig 4 til å ta opp. Er litt usikker på hva jeg burde bruke framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.