Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Delayboks med muligheter for presets og tap


Fluehode

Anbefalte innlegg

God ettermiddag. Lurte på om folk har noen kjappe tips om en delaypedal som har muligheten for både tap og å ha presets? Gjerne en beskrivelse av hvordan delayen "høres ut." Har en gammel DD-3 jeg digger, men sliter med å bruke den i praksis pga ingen tap-tempo funksjon. Delaytypen jeg er ute etter ligner på f.eks Tool, seigmenn og slikt, og ikke U2 eller noe sånt.

Kanskje er DD-20 gigadelay løsningen? Hvis noen gidder å tipse blir jeg glad!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Nova Delay før. En veldig bra pedal med knallbra lyd.

Eneste minus som jeg kan se er at det er fryktelig knotete å skifte presets. Du skal ha ekstremt spisse sko for å klare det for å si det sånn.

Har nå Eventide Timefactor. Skal du slippe å kjøpe deg en delay i pedalform igjen noen gang så er Timefactor veien og gå.

Den har vel rett og slett alt i mine øyne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på Boss DD-3 og f.eks en slik en?

Antakeligvis overraskende lite! Selv om de billigste vrengpedalene fra Behringer er litt rufsete så skal de dyrere vrengpedalene og modulasjonseffektene være minst like gode som pedalene til noen hundrelapper mer, f.eks Boss.

Behringer har dog litt kjipere innpakning da hele pedalen er plast, men den er solid i massevis så lenge man ikke hopper på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Spanande lesing. Hvis jeg skal svare slash så syns jeg dd-3 er en kongedelay, men det sikkert mange, og meg selv inkludert, argumenterer med er jo at det er rett og slett en klassiker.

KAn jo også kommentere at jeg kjøpte min boss dd-3 brukt for 300kr og fikk da metallshassis med på kjøpet..

Hva med andre alternativer? Vet at veldig mange bruker line6 dl4? trodde flere ville si noe om den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakeligvis overraskende lite! Selv om de billigste vrengpedalene fra Behringer er litt rufsete så skal de dyrere vrengpedalene og modulasjonseffektene være minst like gode som pedalene til noen hundrelapper mer, f.eks Boss.

Behringer har en god del produkter som er vel verdt pengene, MEN pedalene er i min erfaring ikke blant disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget mulig. Har ikke fått testet ut så mange av dem selv, så videreformidler egentlig bare det jeg har hørt fra andre steder.

Mener også å huske en A/B-test på ett eller annet sted på nett eller et forum mellom Behringer og tilsvarende Boss, hvor det var meget vanskelig å høre forskjell. Var det her på forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.