Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY kabinett?


Anbefalte innlegg

Er nok Tolex du... LINK

Mjaa...njo..... det er nok ikke helt sikkert det serru...

Wiki says;

Although the term "Tolex" is often used as a generic description for any amplifier or guitar case vinyl-type covering, most are not actually Tolex brand except for Fender and Rickenbacker related products.

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nåja. Var vel min skrivemåte med to o-er som ble behørig arrestert. Det gjør ikke noe, jeg bare later som om jeg gjorde det med vilje for å se om noen la merke til det. Det er morsommere enn å gå inn og redigere, inkludert i andres siteringer. Det kan jeg faktisk også velge. :)

Lokale salmakere har også vinylstoff,men det ser ikke helt makent ut. Det er minst like sterkt, ofte litt tykkere, men så var det det der med utseende, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokale salmakere har også vinylstoff,men det ser ikke helt makent ut. Det er minst like sterkt, ofte litt tykkere, men så var det det der med utseende, da..

I en del sammenhenger så er jo det et poeng at det ser originalt ut. Ikke minst dersom man skal kle opp en ærbødig sak.

For mitt vedkommende handler det om å få pynta litt på en tilårskommen hybrid. Og det vurderer jeg utelukkende fordi at den er, eller rettere sagt, var créme, mens den nå bærer preg av at den har vært med på en rekke tokter i felten. Når man er ute blant folk, så er det greit nok med litt patina på en mørk sak, men denne ser liksom så ille møkkete ut....

Og da holder det med Dressmann, behøver ikke ikke gå på Mehren.... (Hm...Finnes det enda forresten??)

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg faktisk jeg hadde prøvd på en grundig avfetting, litt maskering og et par spraybokser med vinyllakk fra Biltema. Jeg har en Fender Bassmann som var gråskjoldete på ene siden, fordi pus hadde tisset på den. Den ble riktig fin etterpå.

Ja det har jeg faktisk vurdert. Men jeg gjorde det på interiøret på en Mini Cooper i 1971, og den bilen blei aldri til å sitte i mer. Lukta like nylakkert inni den dagen jeg solgte den.....

På den annen side så drukner det kanskje litt i sånn helt ordinær publukt... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at gitarister reagerer som fuglehunder på en rype når jeg poster "bassman", men dette er ikke for gitarister ekte vare. Det er en Fender Bassman compact fra åttitallet, en combo på rundt 50 transistorwatt og en 15" og to tweetere ettermontert av undertegnede. Flott forsterker, flyttbar, følger en femstrenger helt ned uten å mukke. Det er flere bassister som av en eller annen grunn sikler på denne, i tillegg til at pus har tisset på den.

Selv tror jeg at en sånn TC electronics er vel så snadder. Eller det jeg skal bruke i morgen, en aktiv PA-kasse. Flyttbar, veldig fin respons, og gjør det jeg vil med aktiv elektronikk i bassen. Det er jo bare bass.. :)

Men til kabinett, kanskje?

Skulle jeg ha skaffet Tolex (har lært) til en MusicMan, hadde jeg kontaktet en forhandler. Det er et poeng i at det ser originalt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at gitarister reagerer som fuglehunder på en rype når jeg poster "bassman", men dette er ikke for gitarister ekte vare. Det er en Fender Bassman compact fra åttitallet, en combo på rundt 50 transistorwatt og en 15" og to tweetere ettermontert av undertegnede. Flott forsterker, flyttbar, følger en femstrenger helt ned uten å mukke. Det er flere bassister som av en eller annen grunn sikler på denne, i tillegg til at pus har tisset på den.

Selv tror jeg at en sånn TC electronics er vel så snadder. Eller det jeg skal bruke i morgen, en aktiv PA-kasse. Flyttbar, veldig fin respons, og gjør det jeg vil med aktiv elektronikk i bassen. Det er jo bare bass.. :)

Men til kabinett, kanskje?

Skulle jeg ha skaffet Tolex (har lært) til en MusicMan, hadde jeg kontaktet en forhandler. Det er et poeng i at det ser originalt ut.

Jeg tror vi får konkludere med at pus har sans for ting som teller.

Når det gjelder RD'en skal jeg bruke den litt før jeg bestemmer meg for evt. inngrep. Den havner vel litt i samme klasse som Bassman, litt sånn love / hate syndrom. Men RD'en har vel ikke egentlig noen særlig markedsverdi, så vidt meg bekjent. Derfor var utgangspunktet mitt rent estetisk.

Man kler seg da ikke i den mest fillete arbeidsbuksa hele tiden liksom .... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Har vel drifta litt av her nå, men Bassman, var ikke det utgangspunktet for Mesa Boogie mon tro ?

Det var en Princeton, som ble «hot-rodda» med utgangstrafoen og litt småtteri fra en Bassman. :)

Mye rart som har fått æren av å hete Bassman opp gjennom åra ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.