Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Orange forsterker


romptråll

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke gå for komboen med 112? Jeg elsker lyden i 112-Orangene og den koster jo 500,- mer veiledende enn bare toppen. Komboen kan jo også brukes som en forsterkertopp hvis man ønsker det. Et mye bedre kjøp i min bok fordi du sparer mellom 3000,- og 7000,- på kabinett. Liker du uansett Orange-kabinettene (mine favoritter til det meste av rock, virkelig forskjell fra andre 1x12") er jo komboen midt i blinken. Billigere, mindre å drasse på, dimensjonert for ampen og mindre ledningsknot (dvs 1 ledning mindre).

Du får den kjøpt her til 6500,- (dvs billigere enn noen på forumet har foreslått tror jeg):

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19730681

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19870107

Hvis du vil ha den ny og med full garanti så får jeg vel drive med denne tvilsomme selvskrytingen og si at jeg mistenker at butikken min, backstage musikk, har den billigste prisen i landet på forsterkeren i skrivende stund: 9500,- spellanes ny. Evt hvis det finnes billigere matcher vi det, men jeg tviler litt på det. Det er forøvrig med gratis frakt på den og ikke noe mer tull, dvs totalt 9500,- (ut november 2009)

Men det skal sies at hvis du får tak i den til 6500,- og det ikke er noe galt med den kan du jo spare litt fordi det rett og slett er brukt. Tror du at du ikke har bruk for garanti, angrerett og service/oppfølging er de 3000,- penger du kan putte i å kjøpe deg nye rør og få gjort en service og justert bias på forsterkeren slik at den blir som ny igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kødder nå? Tror de fleste er bedre tjent med en amp på 30W enn en på 120W, med mindre de trenger noe AVSINDIG clean headroom på særdeles høyt volum...

Rockern spiller fletta av deg, garantert!

Jeg er enig i tankegangen, men den jeg henviste til har 100 tusen-millioner mer mojo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i tankegangen, men den jeg henviste til har 100 tusen-millioner mer mojo...

Hehe. Så når jeg slår igjennom som utøvende musiker bør jeg heller ha en Porche 911 til å kjøre backline fremfor en lastebil fordi det har mye mer "mojo"? Det visste jeg ikke. Om jeg da må kjøre 17 ganger tur/retur sandefjord for en gig får jo ikke hjelpe for da gjør jeg det jo med stil... :P Jeg skjønner. Dette har vært en lærerik morgen. Utseende fremfor praktiske hensyn og lydkvalitet skal nok bli mitt nye motto ja. (Beklager ironien, ikke slemt ment)

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Så når jeg slår igjennom som utøvende musiker bør jeg heller ha en Porche 911 til å kjøre backline fremfor en lastebil fordi det har mye mer "mojo"? Det visste jeg ikke. Om jeg da må kjøre 17 ganger tur/retur sandefjord for en gig får jo ikke hjelpe for da gjør jeg det jo med stil... :P Jeg skjønner. Dette har vært en lærerik morgen. Utseende fremfor praktiske hensyn og lydkvalitet skal nok bli mitt nye motto ja. (Beklager ironien, ikke slemt ment)

Hehe, non taken.

Men selv om han har sett på de ampene med litt mindre watt har han ikke sagt hva det skal brukes til eller hvor det skal brukes. Selv om en slik Orange spiller høyt betyr det ikke at den ikke er brukanes for det. (Føler ironien er litt ute å kjøre da denne Orangen til 10.000 ikke er dyrt for en slik amp sett at den er i bra stand)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va i en musikk foretnig idag å prøvde ut noen forsterkere (de fleste langt over min prisklasse) men der fant jeg en forsterker jeg likte veldig godt :P

Godlyd.no - Produkter / Forsterkere / Leverandører / Egnater / Egnater Rebel 30 2x12 Combo

Har aldri hørt om merket før så lurte på omdet er noen her som har noe erfaring med forsterkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lakt merke til det på flere forum at kritikken er bra, men som på alt annet er det jo noen som synest de er dårlige.

Men er usikker på hvilken type jeg skal kjøpe, om jeg skal kjøpe stacken me 20W eller comboen med 30W (1x12 eller 2x12). :P

Comboen har to kanaler, det har ikke stacken. Mener også å ha lest at vrengen skal være et ørlite hakk kvassere på comboen.

To kanaler er fint, og en 1x12 combo er ikke tungt. Du kan uansett koble den til et annet kabinett når du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.