Web Analytics
Jump to content

VOX amPlug


Slash93
 Share

Recommended Posts

Jeg har den og bruker den innimellom. Du får bedre lyd ut (og faktisk en del justeringsmuligheter og hodetelefonutgang på stor jack, samt mulighet til kobling til amp) av en Line 6 pocket pod som faktisk er et bedre kjøp, men kvaliteten på Lead og metall-variantene er bra nok. AmPlug er verdt pengene, men du får mer pr krone hvis du bruker det dobbelte på en Pocket Pod. AC30-varianten liker jeg ikke, og noen av de andre er også litt daffe, men de gjør jo en jobb. Men for all del. Skal du spille noe som minner om rock - Velg lead eller metall..

Pocket pod er også mindre enn den ser ut. Får faktisk plass i lomme.. ;)

Edited by Morten Larsen
Link to comment
Share on other sites

Kommer ikke til å bruke den veldig mye, men når jeg sitter for meg selv og øver kommer jeg nok til å bruke den endel. Tror ikke jeg burde kjøpe det beste av hver ting hver gang jeg kjøper noe nytt, for jeg har brukt 20.000 den siste måneden, og det er mye penger for en 16-åring!

Men hvordan er lyden med f.eks et Koss-headsett i forhold til en halvgod røramp?

Link to comment
Share on other sites

Kommer ikke til å bruke den veldig mye, men når jeg sitter for meg selv og øver kommer jeg nok til å bruke den endel. Tror ikke jeg burde kjøpe det beste av hver ting hver gang jeg kjøper noe nytt, for jeg har brukt 20.000 den siste måneden, og det er mye penger for en 16-åring!

Men hvordan er lyden med f.eks et Koss-headsett i forhold til en halvgod røramp?

Blir vel litt søkt å sammenligne denne med en røramp? Ta den for hva det er. Trenger du en slik er det vel bare å slå til hvis prisen er ok?

Link to comment
Share on other sites

Blir vel litt søkt å sammenligne denne med en røramp? Ta den for hva det er. Trenger du en slik er det vel bare å slå til hvis prisen er ok?

Jaja, selvfølgelig. Har aldri sagt at jeg tror det er like bra som en amp. Lurer bare på hva slags lyd jeg får ut av den.

Koster 395,- på gitarhuset.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, selvfølgelig. Har aldri sagt at jeg tror det er like bra som en amp. Lurer bare på hva slags lyd jeg får ut av den.

Koster 395,- på gitarhuset.

Ok. Ja, jeg har sett litt på denne selv også. Ser for meg at den kan være hendig hvis jeg f.eks skal besøke morfaren min i Haugesund en helg å tar med gitaren. Var i utgangspunktet AC30 som virket mest interessant, men ser det er delte meninger om dette. Har ikke fått prøvd noen av dem selv ennå.

Link to comment
Share on other sites

Har Classic Rock versjonen, og Pocket Pod også.

AmPlug er grei på den måten at du kobler til, skrur på gain og volum og kjører på.

Pocket Pod er grei da den har allverdens forskjellige patcher, men er større.

Begge er greie!

Link to comment
Share on other sites

Fikk den i dag, og er veldig fornøyd etter en times spilling med den. Det at Lead-versjonen har fått delay gjør den mye bedre med en gang.

Veldig enkel å bruke. På ene kortsiden er det en Standby - On - Fx (delay) switch og på den andre er det hodetelefonutgang. Oppå er det tre skruhjul, Gain, Tone og Volum pluss en AUX-inngang. To AAA-batterier følger med.

Lyden er etter min mening LANGT over forventningene. Selvsagt ikke like powerfull som en svær forsterker, men når man tenker på hvor lett det er å bruke den og ikkeminst prisen, er den veldig bra! Hvis du har behov for den, så er det ingen grunn til å la være å kjøpe :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ser at noen anbefaler Line6 Pocket Pod i forhold til en VOX amPlug, og i forhold til de enorme mulighetene i en Pocket Pod, så er jo amPlug-en veldig spartansk. Men jeg har en Pocket Pod, og det er to ting som gjør amPlug bedre:

1. Den er liten og trenger ingen ekstra kabel eller eget feste. Den fungerer nesten som en del av gitaren.

2. Tar forbehold om at jeg ikke har prøvd en amPlug, men jeg synes Pocket Pod sluker batterier. Vil tro at amPlug er mer økonomisk, sånn sett.

Jeg tror ihvertfall at jeg skal ha en VOX amPlug. Spørsmålet er hvilken. Jeg vil gjerne kunne spille med en grei clean av og til, samtidig som jeg ønsker en feit overdrive.

Jeg står og vipper mellom AC30-versjonen og Classic Rock-versjonen. Har hørt opptak av AC30 på clean (minimalt med gain) og det fungerer greit, men har ikke hørt tilsvarende for Classic Rock. Synes av lydklippene jeg har hørt at Classic Rock er bedre på høy gain, men vet ikke hvordan den er på lav gain.

Noen innspill om jeg skal gå for AC30 eller Classic Rock? Hvordan fungerer Classic Rock på low gain, sammenlignet med AC30?

(Metal-pluggen er uaktuell for min del, synes Classic Rock fungerer bedre til min bruk.)

Edited by sarge
Link to comment
Share on other sites

Eg har begge deler. Gjekk for AC30-utgaven, synst den låter veldig bra, alt i fra clean til herlig rocke-crunch... Når det gjeld pocket-poden, så blir eg ikkje veldig klok på den, synst ikkje den låter særlig bra. Muleg det er mi dårlege tålmodighet til å justere og eksperimentere som er skuld i det, men den blir i alle fall ikkje brukt her i huset.

Link to comment
Share on other sites

Eg har begge deler. Gjekk for AC30-utgaven, synst den låter veldig bra, alt i fra clean til herlig rocke-crunch... Når det gjeld pocket-poden, så blir eg ikkje veldig klok på den, synst ikkje den låter særlig bra. Muleg det er mi dårlege tålmodighet til å justere og eksperimentere som er skuld i det, men den blir i alle fall ikkje brukt her i huset.

La meg spørre motsatt: Hvorfor valgte du bort Classic Rock-versjonen av amPlug?

Litt på siden, dette, men ang Pocket Pod:

Jeg synes det er overraskende mange gode forhåndsinnstillinger under "Songs". Det er tydelig at man har forsøkt å tilpasse lyden til kjente låter, og da dreier det seg mer om genuin sound enn effektmakeri.

Ellers er det en relativt komplisert dings å optimalisere. Vil anbefale å plugge den i PCen for å få tilgang til alle mulighetene når man stiller inn brukerdefinerte sounds.

Edited by sarge
Link to comment
Share on other sites

La meg spørre motsatt: Hvorfor valgte du bort Classic Rock-versjonen av amPlug?

Godt spørsmål...meinar på eg hørte på klippa som ligg på nettsida til VOX, og ganske enkelt konkluderte med at det var AC30 som var min lyd :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

    • Høres helt sykt ut. Men takk for infoen. Ser jeg har litt lesning å gjøre nå.    Ha en fin kveld videre. 😊
    • Det er vel en ting midt imellom;Hva selgeren forventer(kan jo være litt fantasi) og hva en kjøper er villig til å betale.
    • Nesten 13000 dollar for en mint condition Wandre BB. Er dette réelle priser eller fullstendig fantasi tall? 
    • Jøss. Tusen takk for infoen, det settes stor pris på. Neste må da være å få gjort noe med den gyselige lakken, ettersom den ikke er orginal så står jeg da med to muligheter. Prøve å fjerne den for å få frem orginal finishen eller finne ut hvilke farger de kom med da den var ny å re-lakkere den, men det sitter langt inne. Hadde vært best å prøve å få frem orginalen.   Med litt google translate så tror jeg at jeg bommet på årstall. Er nå rimelig sikker på at den er fra Juli 1959.    Ble også medlem av Wandre gruppa på facebook.    Tusen takk for hjelpen din mister. Var hwlt lost på hva dette var for en snodig sak. 
    • Fabrikken kom igang i 1958,så det er nok 58. Har ikke så mye mer,men kan si at det ser ut som disse gitarene er verd endel: https://www.guitar-list.com/compareprices/23856/us/electric%2Bguitars De har også en facebookside: https://www.facebook.com/groups/47506813863/?mibextid=HsNCOg Her er en side med bilder og info: https://www.fetishguitars.com/wandre/ Og en google oversettelse fra fransk wikipedia: "Wandré er en italiensk produsent av gitarer, spesielt elektriske, som var aktiv i årene 1957 til 1969. Markedsposisjonen var på den tiden ganske marginal, men den ekstreme originaliteten til kreasjonene har gjort det siden slutten av det 20. århundre. et ekte kultmerke. Den ekstravagante Antonio Pioli Antonio Vandre Pioli, med kallenavnet "Wandré" (født 6. juni 1926 i Cavriago, død 15. august 2004 i Montecchio Emilia) var sønn av en variert snekker innen lutheri, som etterlot seg en rekke kontrabasser, mandoliner og fioliner av utmerket faktura. . Meget ung, Antonio Pioli utmerker seg ved sin eventyrlyst, går våren 1944 inn i motstandsbevegelsen og tar maquis, knapt 18 år gammel. I etterkrigstiden ble han anleggsformann, jobbet en tid i Calabria, men returnerte til hjemlandet tidlig i 1957 for å ta opp farens spesialitet som luthier. En venn, hvis familie eide en fabrikk, ga ham et verksted for å utvikle denne aktiviteten der Wandré veldig raskt viste en overfylt fantasi i jakten på former og tekniske løsninger. Drevet av den økende suksessen til produksjonene hans, fikk han bygget en fabrikk i Cavriago som aldri hadde blitt sett, på en helt sirkulær plan, bygget på sine egne planer for å optimalisere naturlig belysning og for å forkorte overføringer fra ett verksted til et annet . Fra 1970-tallet mistet Antonio Pioli interessen for musikkinstrumenter og overførte sin sprudlende kreativitet til andre felt som design av skinnklær, tilpasning av motorsykler, maling, scenekunst, etc. Rundfabrikken Cavriago kom i drift i februar 1958. Dette var tiden da rock 'n' roll fortsatt var i sin spede begynnelse i Europa. Wandré-merket er det første i Italia som masseproduserer elektriske gitarer. Mesteparten av denne produksjonen ble først markedsført av det milanesiske firmaet Meazzi, under "Framez"-logoen. Deretter vil Wandré opprettholde et voksende partnerskap med Davoli-selskapet, kjent som en forsterkerprodusent, og som produserer mikrofonene som er montert på Wandré-gitarer. Firmaet var på sitt høydepunkt i årene 1960 til 1962. Wandré-gitarer ble distribuert i utviklede land, inkludert USA (spesielt under private merker som Avalon, Avanti, Noble, Orpheum). Men Cavriago-anlegget er ikke lenger tilstrekkelig til å møte etterspørselen, noe som vil tillate andre europeiske produsenter som har investert i overdreven industrialisering (Eko, Framus, Hagström) å ta markedsandeler. Wandré lot seg gradvis stå bak i løpet av 1960-tallet. Antonio Pioli var mye mer en kunstner enn en markedsføringsmann. Utformingen av instrumentene hans, med en dristighet som noen ganger anses som sjokkerende, avsetter flere potensielle kunder enn den tiltrekker seg. Dens tekniske nyvinninger (som aluminiumshalsen som går fra hodestokken til broen) er så i utakt med resten av markedet at de virker mistenkelige. Det er nettopp disse faktorene som vil føre til revalueringen av Wandré-gitarer fra 1980-tallet og fremover. ivrig ettertraktede og høyt rangerte samleobjekter (selv den enkleste Wandré får høye priser), så mye at det er rapporter om økende utseende av flere eller mindre dårlig imiterte forfalskninger. Foruten gitarer produserte Wandré elektriske basser, kontrabasser (først akustiske, deretter elektriske, uten lydboks) og lap steel-gitarer. Verdsatt for sitt uvanlige utseende, er Wandré-gitarer også verdsatt for sin karakteristiske lyd, litt jazzete med en metallisk undertone. Den amerikanske gitaristen og sangeren Budy Miller bruker veldig ofte en Wandré Soloist type 1964. Andre artister som Joe Perry, Sean Lennon, Eduardo Leal de la Gala, Yarol Pouaud, Matthieu Chedid spiller på Tri-lam 1960 og BB-modeller. Til hyllest til Antonio Pioli, for 10-årsdagen for hans død, ga den tyske produsenten Duesenberg ut i 2014 en ny modell av gitar kalt Wandrella, som ikke er en kopi av noen Wandré, men er inspirert av estetikken til Mark."
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.