Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

VOX amPlug


Slash93

Anbefalte innlegg

Jeg har den og bruker den innimellom. Du får bedre lyd ut (og faktisk en del justeringsmuligheter og hodetelefonutgang på stor jack, samt mulighet til kobling til amp) av en Line 6 pocket pod som faktisk er et bedre kjøp, men kvaliteten på Lead og metall-variantene er bra nok. AmPlug er verdt pengene, men du får mer pr krone hvis du bruker det dobbelte på en Pocket Pod. AC30-varianten liker jeg ikke, og noen av de andre er også litt daffe, men de gjør jo en jobb. Men for all del. Skal du spille noe som minner om rock - Velg lead eller metall..

Pocket pod er også mindre enn den ser ut. Får faktisk plass i lomme.. ;)

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å bruke den veldig mye, men når jeg sitter for meg selv og øver kommer jeg nok til å bruke den endel. Tror ikke jeg burde kjøpe det beste av hver ting hver gang jeg kjøper noe nytt, for jeg har brukt 20.000 den siste måneden, og det er mye penger for en 16-åring!

Men hvordan er lyden med f.eks et Koss-headsett i forhold til en halvgod røramp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å bruke den veldig mye, men når jeg sitter for meg selv og øver kommer jeg nok til å bruke den endel. Tror ikke jeg burde kjøpe det beste av hver ting hver gang jeg kjøper noe nytt, for jeg har brukt 20.000 den siste måneden, og det er mye penger for en 16-åring!

Men hvordan er lyden med f.eks et Koss-headsett i forhold til en halvgod røramp?

Blir vel litt søkt å sammenligne denne med en røramp? Ta den for hva det er. Trenger du en slik er det vel bare å slå til hvis prisen er ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel litt søkt å sammenligne denne med en røramp? Ta den for hva det er. Trenger du en slik er det vel bare å slå til hvis prisen er ok?

Jaja, selvfølgelig. Har aldri sagt at jeg tror det er like bra som en amp. Lurer bare på hva slags lyd jeg får ut av den.

Koster 395,- på gitarhuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, selvfølgelig. Har aldri sagt at jeg tror det er like bra som en amp. Lurer bare på hva slags lyd jeg får ut av den.

Koster 395,- på gitarhuset.

Ok. Ja, jeg har sett litt på denne selv også. Ser for meg at den kan være hendig hvis jeg f.eks skal besøke morfaren min i Haugesund en helg å tar med gitaren. Var i utgangspunktet AC30 som virket mest interessant, men ser det er delte meninger om dette. Har ikke fått prøvd noen av dem selv ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den i dag, og er veldig fornøyd etter en times spilling med den. Det at Lead-versjonen har fått delay gjør den mye bedre med en gang.

Veldig enkel å bruke. På ene kortsiden er det en Standby - On - Fx (delay) switch og på den andre er det hodetelefonutgang. Oppå er det tre skruhjul, Gain, Tone og Volum pluss en AUX-inngang. To AAA-batterier følger med.

Lyden er etter min mening LANGT over forventningene. Selvsagt ikke like powerfull som en svær forsterker, men når man tenker på hvor lett det er å bruke den og ikkeminst prisen, er den veldig bra! Hvis du har behov for den, så er det ingen grunn til å la være å kjøpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Ser at noen anbefaler Line6 Pocket Pod i forhold til en VOX amPlug, og i forhold til de enorme mulighetene i en Pocket Pod, så er jo amPlug-en veldig spartansk. Men jeg har en Pocket Pod, og det er to ting som gjør amPlug bedre:

1. Den er liten og trenger ingen ekstra kabel eller eget feste. Den fungerer nesten som en del av gitaren.

2. Tar forbehold om at jeg ikke har prøvd en amPlug, men jeg synes Pocket Pod sluker batterier. Vil tro at amPlug er mer økonomisk, sånn sett.

Jeg tror ihvertfall at jeg skal ha en VOX amPlug. Spørsmålet er hvilken. Jeg vil gjerne kunne spille med en grei clean av og til, samtidig som jeg ønsker en feit overdrive.

Jeg står og vipper mellom AC30-versjonen og Classic Rock-versjonen. Har hørt opptak av AC30 på clean (minimalt med gain) og det fungerer greit, men har ikke hørt tilsvarende for Classic Rock. Synes av lydklippene jeg har hørt at Classic Rock er bedre på høy gain, men vet ikke hvordan den er på lav gain.

Noen innspill om jeg skal gå for AC30 eller Classic Rock? Hvordan fungerer Classic Rock på low gain, sammenlignet med AC30?

(Metal-pluggen er uaktuell for min del, synes Classic Rock fungerer bedre til min bruk.)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har begge deler. Gjekk for AC30-utgaven, synst den låter veldig bra, alt i fra clean til herlig rocke-crunch... Når det gjeld pocket-poden, så blir eg ikkje veldig klok på den, synst ikkje den låter særlig bra. Muleg det er mi dårlege tålmodighet til å justere og eksperimentere som er skuld i det, men den blir i alle fall ikkje brukt her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har begge deler. Gjekk for AC30-utgaven, synst den låter veldig bra, alt i fra clean til herlig rocke-crunch... Når det gjeld pocket-poden, så blir eg ikkje veldig klok på den, synst ikkje den låter særlig bra. Muleg det er mi dårlege tålmodighet til å justere og eksperimentere som er skuld i det, men den blir i alle fall ikkje brukt her i huset.

La meg spørre motsatt: Hvorfor valgte du bort Classic Rock-versjonen av amPlug?

Litt på siden, dette, men ang Pocket Pod:

Jeg synes det er overraskende mange gode forhåndsinnstillinger under "Songs". Det er tydelig at man har forsøkt å tilpasse lyden til kjente låter, og da dreier det seg mer om genuin sound enn effektmakeri.

Ellers er det en relativt komplisert dings å optimalisere. Vil anbefale å plugge den i PCen for å få tilgang til alle mulighetene når man stiller inn brukerdefinerte sounds.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg spørre motsatt: Hvorfor valgte du bort Classic Rock-versjonen av amPlug?

Godt spørsmål...meinar på eg hørte på klippa som ligg på nettsida til VOX, og ganske enkelt konkluderte med at det var AC30 som var min lyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.