Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

VOX amPlug


Slash93

Anbefalte innlegg

Godt spørsmål...meinar på eg hørte på klippa som ligg på nettsida til VOX, og ganske enkelt konkluderte med at det var AC30 som var min lyd :)

Jeg har gjort det samme, og likte nok overdriven på Classic Rock bedre, men fant ikke noen gode eksempler på clean fra Classic Rock-versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmPlug virker som en kul liten sak. Her for en tid siden bestemte jeg meg for å bytte ut pocketpoden min. Den var grei nok den, men til det bruket jeg trengte den til ble det alt for mye skruing. Jeg tittet rundt og endte opp med en Pocket Pod Express. Meget fornøyd med den! En av årsakene til at jeg valgte den fremfor amPlug var muligheten for å kjøre den på standard 9V dc adapter. Den er også liten nok til å få plass i frontlomma på gigbagen til G-sharp gitaren min (superportabel øvelsesrigg), det gjode ikke den "store" pocket poden. Expressen er mye enklere enn den større men det den gjør, gjør den faktisk mye bedre. Mye mer "organisk" ampsimulering i headset og funker bedre på bass. Ingen menyer, usb-plugg, prestes, patcher eller annet fjas som forstyrrer. Bare å plugge inn å spille.

Bør vel tilføye at jeg ikke synes den låter like fett som når jeg får varma opp Carvin Legacy toppen, fyra opp en keeley ts-808 og en Mojo Vibe.., men til sitt bruk er den helt super.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå lest noen brukertilbakemeldinger av Classic Rock på nettet (bl.a. på Amazon), og det virker som Classic Rock-versjonen kan kjøres som clean, selv om det ikke er en fyldig clean som for en akustisk type clean.

Så jeg går for VOX amPlug Classic Rock. :)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss den AC30-modellen er så dårlig, så kan man jo prøve å koble til headphones direkte til gitar med EMG. Helt genialt. Får faktisk ganske clean lyd med bare gitar > headphones :lol:

Neida, den er ikke dårlig, men jeg likte overdriven i Classic Rock-versjonen bedre enn i AC30. Men det var close race for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått min VOX amPlug Classic Rock. Herlig leketøy som gir en ekstrem frihet i forhold til hvor man kan kjøre en kort (eller lengre) treningsøkt på gitaren uten å slepe på en masse utstyr. Og siden den er så enkel, så blir fokusen på å spille gitar. Fikling for å finne en bestemt lyd utgår, siden man stort sett finner et par favorittinnstillinger og bruker dem for det de er verdt. Den gir også ganske god respons i forhold til innstillinger på gitaren, så når jeg har funnet en lyd på pluggen, så lar jeg den være og styrer resten med pickupvelger, tonekontroll og volum på gitaren.

Til sammenligning: Pocket Pod krever f.eks. en ekstra ledning, og jeg har aldri blitt helt fortrolig med hvor jeg skal ha den om den skal henge på kroppen. Den sluker i tillegg batterier (bruker den nesten alltid med strømforsyning, batterier er en dyr nødløsning på den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.