Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til kjøp av en Prophecy Les Paul Custom EX


Dalen

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nesten. Prisen uten svensk MVA blir 159. Du kan ikke trekke fra 25% på 199, du må finne ut hva som blir 199 når du legger til 25%.

Så hvis prisen ekskl.MVA hadde vært 149, så hadde prisen inkl. MVA vært 186 eller så.

Når du vet prisen uten MVA er den letteste måten å finne prisen med mva å gange opp med 1,XX, der XX=MVA%, i Norge og Sverige 1,25. For å finne prisen uten MVA gjør man da dette baklengs, altså deler på 1,XX, i dette tilfellet fortsatt 1,25.

199/1,25=159. Om du nå legger til 25% MVA på denne prisen så ender du opp med en totalpris på 199.

Utover det var alt du skrev riktig, bortsett fra totalbeløpet som nå blir (159€+30€)x1,25+150NOK = 236,25€+150NOK = 1973+150 = 2123NOK.

Kanskje en unødvendig lang post for en 50-lapp, men er jo greit å være klar over hvordan man fjerner momsen korrekt slik at man ikke får seg en overraskelse når man bestiller dyrere ting :)

Og ja. Thomann trekker varepris ekskl.MVA+frakt, og du betaler MVA av dette totalbeløpet+gebyr til fraktselskapet. Thomann bruker gjerne DHL eller UPS såvidt jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o:O:O UNDER 6000 :S huff xD jeg måtte gi 8000 :P jaja, da væit jeg det, lønner seg å kjøpe fra utlandet :P

Gratulerer med ny gitar da! :D Er du like fornøyd som jeg er eller ?:) hva syns du om EMGene? :)

Takker! Er veldig fornøyd hittil, er ingenting å klage på med denne gitaren. Hvis jeg er like fornøyd som deg er du veldig fornøyd tror jeg! :lol:

Nå skal jeg bare bytte til tykkere strenger og så er det hei C-tuning

Kan legge ved noen bilder av gitaren etter en liten photoshoot på senga!

img4643p.th.jpg

img4640z.th.jpg

img4634z.th.jpg

-Dalen

Endret av Dalen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.