Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe noe brukt


fritt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal nå kjøpe en brukt mesa Dual rec fra Trondheim, og jeg bor i oslo. Jeg har hatt god kontakt med selger, og alt sirker fortrolig etc. Men hva er de tingene man burde se opp for? Jeg kan ikke tenke meg noe verre en at når jeg får den så er det noe feil med den. Vet det ikke er noen god i de å kjøpe noe uten å se det først, men ettersom den befinner seg i trondhei, så er det ikke så mye valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk åssen røra er etter transport. De kan nok lett ta kvelden etter en sånn tur. men hvis du har sett bilder av den og den ikke er lik når du åpner opp presangen, da bør du få noen ideer om hva som er gæli. Ellers er det vel ikke så mye? jeg har kun gode erfaringer med dette. Har mottatt og sendt en topp til Tyrant her på forumet, og det gikk gull det ;)

hvis det er europeisk, så slipper du omformerstyret også, ettersom disse gjerne bruker en del sikringer. min gjør det ihvertfall!

Endret av tomsti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er en forsterker entusiast her på forumet som kan se på den for deg ? Ellers er det ikke noe problem å transportere en amp fra Trondheim til "hvorsomhelst" Ta eventuelt ut rørene og pakk de for seg selv. Rørforsterkere blir transportert over halve kloden på daglig basis uten problemer..

Det er ikke bare i Trondheim de kan å reparere rørforsterkere forøvrig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men,her er greia. Hva om jeg kjøper dene amoen, så funker den i 2 uker. Så skjer det noe. Hva skjer da. Må jeg sende den inn til mesa? Da er jeg fucked ettersom jeg spiller konserter ofte. Forige gang min forsterker ikke funket, og jeg sendte den på rep, så fikk jeg en låneforterker med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men,her er greia. Hva om jeg kjøper dene amoen, så funker den i 2 uker. Så skjer det noe. Hva skjer da. Må jeg sende den inn til mesa? Da er jeg fucked ettersom jeg spiller konserter ofte. Forige gang min forsterker ikke funket, og jeg sendte den på rep, så fikk jeg en låneforterker med en gang.

Får håpe du ikke er så uheldig, men da må man jo bare sende den tilbake dit man kjøpte den fra og leie privat eller av en lokal butikk i mellomtiden. (bedre enn å gå uten og du har desverre ingen andre "rettigheter") Alle seriøse butikker i Norge gir deg gratis låneforsterker hvis du må spille konsert, så det er jo en fordel med å kjøpe lokalt. Alltid en avveining med det å spare penger versus ekstra service, bedre kjøpslov og utvidede garantier... You can't have both. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er Marshall, Fender eller Mesa så kan hvilken som helst "ampdoktor" reparere den. Disse holder som regel til i forbindelse med ei musikk-sjappe, og da skal det kunne gå an å få leid en amp i mellomtiden om ikke annet. Man kan jo ikke gå rundt å være redd for at ting går i stykker hele tiden. Gjør som de fleste andre som spiller mye live. Ha en back-up amp!

Jeg har spilt rundt omkring mer og mindre i snart 20 år, og det har skjedd en gang at ampen var dau. Resultatet var at et lokalt rockeverksted lånte meg en topp den gangen, så det gikk bra det også! Etter det har jeg alltid med to amper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.