Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefal ein chorus-pedal!


Jens-K

Anbefalte innlegg

Har etter kvart blitt småforelska i chorus-effekten, og trur nesten dette må bli det neste på brettet. Kom med anbefalingar! Noko over 1500 kr er ikkje aktuelt. Har kika litt på Visual Sound sin Liquid Chorus og synst denne høyrest tøff ut, har nokon her på forumet testa denne? Ellers kan jo også Boss sin enkle chorus vere aktuell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde en Boss CE-3 som var fantastisk! Forholdsvis enkel og mulighet for stereo. Jeg fant ut av Chorus effekten ikke var noe for meg så den ble solgt. Vil bare anbefale en av de gamle Boss istedet for de nye. Er en vesentlig forskjell i lyden, men om du merker det er en annen sak.. Verdt å skjekke ut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikar litt på ebay, og der ser eg at enkelte boss-pedalar er "made in japan"... Kva har dette å sei egentleg? Positivt eller negativt? Eg er ei ekte Boss-h**e, så det spørs om det må bli ein CE-2 eller 3...

Endret av Chuck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikar litt på ebay, og der ser eg at enkelte boss-pedalar er "made in japan"... Kva har dette å sei egentleg? Positivt eller negativt? Eg er ei ekte Boss-h**e, så det spørs om det må bli ein CE-2 eller 3...

Det sies at MIJ-pedalene er bedre enn de som er lagd i Korea. Min er lagd i Japan og låter konge, men jeg har ikke sammenlignet med en tilsvarende koreanskprodusert pedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Ibanez CS-9 fra ~83 og en BOSS CE-3 japan fra ~80 tallet (green label). begge er oppgradert med "supreme leslie mod"

CS-3 er forøvrig den samme som CE-2 men CE-3 har stereo ut.

Stock likte jeg CE-3 best, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvem som låter best nå :)

Med andre ord kan jeg også anbefale CE-3 (JAPAN)

Electro Harmonix Smal Clone er vel også verdt å nevne.

Det er ikke lett å anbefale noen bestemt choruspedal.

prøv noen forskjellige i butikk, eller kjøp noen forskjellige brukt så du kan selge de du ikke liker uten noe særlig tap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.