Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bridge pickup til Fender Stratocaster


scarcarous

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal sette inn en Humbucker i bridgepostitionen på straten min.

Jeg trenger litt hjelp fra dere, da dere sikkert har mer greie på dette enn jeg har.

Grunnen til at jeg skal sett inn ny pickup er at jeg vil ha en feitere lyd der.

Hvis noen har hørt på Whitesnake eller Dio med Doug Aldrich så er det noe sånt jeg har lyst på.

Jeg er klar over at mye av lyden hans har med forsterker og pedaler å gjøre, men jeg har lyst på den feite lyden hans uten like mye Gain og distortion.

Det viktige for meg er at de høye tonene på gitaren ikke blir for skarpe og "singlecoil aktige".

Men jeg vil alikevel ha en lyd som gir skjikkelig trøkk når jeg spille akkorder.

Bruker foresten Lace Sensor Gold i neck og middle og Lace Senson Red i bridge.

Det er bare å komme med anbefalinger av pickuper og andre alternativer.

Hvis dere anbefaler pickup, anbefal gjerne singlecoil til neck og middle i tilleg. :)

Håper der kan hjelpe!

Mvh. Ossy B)

EDIT: Nå sikter jeg etter Dimarzio Tone Zone, hvis det er en dårlig ide, så si ifra! Kan jeg foresten bruke Lace Sensorene med Tone Zonen?

DOUG ALDRICH: http://www.youtube.com/watch?v=u4PL45M1f-8

Endret av OssyVezzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på Doug Aldrich sin pickup, men han bruker den bare i Les Paulene sine og de er jo mye mørkere instrummenter.

Jeg har Alder kropp.

Det at de er svarte og hvite er ikke så viktig. Hadde vært kult, men man må tenke lydmessis først.

Men den Tone Zone. Er det VELDIG mye output eller er det sånn at det ikke blir for mye, men akuratt passe til å spille Hard Rock/Classic Rock.

Det viktigste for meg er at den har feit lyd og ikke for skarp og tynn.

Ihverfall på de høye tonene. Det er jo det som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er det slik at pickupene i gitaren må "matche" hverandre også.

Nja? Har man ikke flere pickuper i gitaren for å kunne få flere forskjellige lyder? :P

Bill Lawrence L-500XL låter forresten HELT sjef i Strat! Disse har vel skifta navn til Wilde Pickups nå, tror jeg... Sjekk det ut, de er ganske så billige også :)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få legge til at jeg er veldig fornøyd med min Suhr SSV humbucker. Den er litt vintage av seg (noe jeg liker, ikke så altfor høyt output), men det finnes også SSV+, DSH, DSH+ osv osv, og om jeg har forstått riktig blir pickupene bare kraftigere og mer moderne oppover i serien.

De ville jeg sjekket ut i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.4sound.no/ importerer DiMarzio til Norge, noe som vil si at du sansynligvis finner en butikk i ditt nærområde.

Den svenske nettbutikken som er nevnt over er sikkert grei, men du ender jo opp med en stykkpris på 1450++ kroner, og da får du den nok like billig, eller en hel del rimeligere over disk i Norge.

Ellers er DiMarzio ofte rasende billig på E-bay hvis du finner en butikk som ha "glemt" export forbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo slett ikke ille, men da stemmer ikke opplysningene de oppgir på sine egne sider..

"Alle priser er eksklusive MVA. MVA og tollens avgifter vil komme i tillegg"

Noe som vil si at en Tone Zone som er oppgitt til 903,- (antatt Norske, da jeg trykket på det norsk flagget) vil koste dette :

Vare pris 903,-

Frakt 95 (oppgitt)

Norsk Moms 249,50

Tollgebyr 200,-

Sum = 1447,50

Men det kan jo virke som om dette ikke er riktig da ?

Vel uansett, med tanke på at en pickup jo går i en konvolutt er det vel solide sjanser for å slippe tollgebyret, hvis avsender er litt "konservativ" når de oppgir verdi, så da kan det jo nesten lønne seg.. Men jeg for min del ville bare handlet den over disk til samme pris i Norge da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde for moro skyld å "nestenbestille" en ToneZone hos Musikshopen.

Da jeg logget inn med brukernavn og passord endret prisen seg fra 903,- til 722,-

I tillegg kommer fraktgebyret på 164 kr pluss 17 kr i fakturagebyr.

Totalt blir det 903 kr.

Av nyskjerrighet gikk jeg inn på tollvesenet sine sider.

"Det er pr.idag kon toll på næringsmidler og tekstiler"

Når det gjelder unntak av mva. på 25 % er det mer uoversiktelig.

Kanskje de anvender denne:"Billed- og lydmateriell av utdannende, vitenskapelig og kulturell natur i samme utstrekning som

tollfrihet innrømmes."

Normalt vil det komme 25% mva på totalprisen (vare og fraktprisen), og i tillegg fortollingsgebyr på ca. 200,-.

Noen trikser med å endre verdien av varen, eller få det sendt det som gave. Skal ikke ta den moralske diskusjonen rund dette her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde for moro skyld å "nestenbestille" en ToneZone hos Musikshopen.

Da jeg logget inn med brukernavn og passord endret prisen seg fra 903,- til 722,-

I tillegg kommer fraktgebyret på 164 kr pluss 17 kr i fakturagebyr.

Totalt blir det 903 kr.

Av nyskjerrighet gikk jeg inn på tollvesenet sine sider.

"Det er pr.idag kon toll på næringsmidler og tekstiler"

Når det gjelder unntak av mva. på 25 % er det mer uoversiktelig.

Kanskje de anvender denne:"Billed- og lydmateriell av utdannende, vitenskapelig og kulturell natur i samme utstrekning som

tollfrihet innrømmes."

Det vil alltid komme norsk moms og fortollingsgebyr på pakker med en verdi på over 200,- kroner. Det som står på tollvesenets sider er at det ikke er Toll påslike varer, men tollgebyret må du nok normalt sett betale fordi ser du. Men det er altså dette med hva avsender deklarerer som verdi på pakken som avgjør om pakken blir "stoppet" i stor grad. Tollavgift og fortollingsgebyr er altså to helt ulike ting.

Få små pakker med en verdi på under 200 som er sendt fra et firma i utlandet blir kontrollert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.