Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Les Paul Slash Gold Top


IbanezFanatic777

Anbefalte innlegg

Hei, folkens. I'm back :ninja:

Vel, fyrer løs noen spørsmål på morrakvisten (Ja, formiddagen. Whatever :P )

1. Som dere ser, er det en signaturgitar. Fra mannen med flosshatt B)

Vel, jeg spør dere: Noen som har aning hvor jeg kan få tak i en slik gitar, da BRUKT, til helst rundt 5K? Den koster jo 10K + ny, så 5K brukt er vel en fair pris, btw. (Når man ser på at prisen på brukte Gibson's halveres etter en måned, såå.. Hehe, 5K for en bruke Epi er vel ikke så altfor langt unna toppbud. Ikke mitt bud. Kanskje, om jeg finner en gitar i topp stand og alt det der) B)

2. Jeg diskuterte med en kis i en musikkbutikk (Sånn som selger instrumenter, ikke skiver). Jeg påsto at denne signaturgitaren kommer med, siden det er en signaturgitar (sa jeg det?), kommer med "Seymour Duncan Alnico Pro2" humbuckere. Det står så i bladet der jeg fant den, og på KickMusic's hjemmeside. Men så påstod han i butikken at at den ikke gjør det. Jeg tror jeg har rett (Var derfor jeg diskuterte det, da). Hvem har rett?

3. Hva slags strenger bruker gitaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.epiphone.com/slashgoldtop/

Den kommer med SD Alnico Pro II ja.

Og strengen er sannsynligvis gitarstrenger ^^,

Tykkelsen er sikkert rundt 10-46 da det pleier å være standard. Men det er ikke noe problem å bruke tykkere/tynnere strenger i ettertid.

Haha, så det ER gitarstrenger, ja.. Hmm.. Det hadde jeg aldri trodd. Går vel ikke an å spille på slike? :P

Ok. Takk B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med begrensett produksjon til 2000 eks. tror jeg det skal være vanskelig å finne en til 5k :)

Ja.. Men får satse på at et brødhode ikke vet hvor spesiell den er :ninja:

Neida, bare tuller ^_^

Men altså, jeg kunne kjøpe en for 10K. Følte ikke den var verdt det den gang, men om de fremdeles kan skaffe meg en, bør jeg kjøpe den? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du først legge 10000kr i en gitar ville jeg valgt å kjøpe en brukt Gibson og bytte pickups i den isåfall. MIN mening er at 10000kr for en epi er mye, og prisen er antagelig mest på grunn av at det er en slash signatur. Utvalget i gitarer for 5000kr og oppover er tross alt ganske stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du først legge 10000kr i en gitar ville jeg valgt å kjøpe en brukt Gibson og bytte pickups i den isåfall. MIN mening er at 10000kr for en epi er mye, og prisen er antagelig mest på grunn av at det er en slash signatur. Utvalget i gitarer for 5000kr og oppover er tross alt ganske stort.

Jeg har tenkt på å kjøpe en brukt Gibson Les Paul 1957 Gold Top til rundt 15K om jeg får råd snart (Vet ikke når). Men kunne jo kjøpt fem biler til den prisen :P

Men ja, er mange freshe gitarer å få kjøpt til en hyggelig pris. Epiphone er jo selvsagt mitt naturlige førstevalg nest etter Gibson. Ibanez var når jeg ikke hadde råd til ekte vare. Neida. Men er mer for Epi og Gibson ;)

Eneste minus med Epi er at den eneste Gold Top'n er med P90 Soapbar-mikker. Hva faen skal jeg med det? Om jeg vil sette i SD AP2, så må de jo frese i gitaren. Det er noe av det mest irriterende. Så da står Gibson Les Paul igjen som de eneste med humbucker-pockets med plass til SD AP2 B)

Ellers, så kan jeg jo være så dristig å kjøpe f. eks. en Epi LP Ultra 2 og slenge med en Slash Wah-wah-pedal. Høres nok feil ut, men er da en start frem til jeg enten arver en rik onkel i Amerika (Ikke slash, hahaha) eller slår an som rockestjerne eller, ja, jo, tvilsomt, vinner i lotto. Luftslott kalles det, men er ikke umulig :D

Epiphone har mye bra de også. Skal ikke stikke det under en stol. Eller et bord. Eller en gitar. Eller whatever :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med de 5 bilene du kjøper til 15k;)

Slash gold-top'n er meget god den, har testa den litt, men som sagt her i tråden, ville ikke jeg heller betalt 10k for den.

6-7 er nok for denne. Skal du først ut med 10k, så er nok en brukt Gibson Les Paul å foretrekke!

+1

Brukt Gibson er meeget godt kjøp (som oftest)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med signatur-serier er snedige greier. Gibson Customshop skal visstnok nå lage en replica av replicaen som Slash brukte på Apetite. http://www.woodytone.com/2009/09/08/new-sl...orks/#more-1119

Replicaen som Slash brukte var en kopi av en Les Paul '59. Den hadde Duncan Alnicos og det var vel da godeste Saul forelsket seg i disse.

Til trådstarter vil jeg si at hvis du kjøper en brukt Gibson LP std. og skifter PU's til nevnte Duncans er du nærmere 'Slash-signatur' enn med en Epi.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.