Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til gitarvalg


Makepeace Audio

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er på jakt etter en gitar med et bra tremolosystem og litt mer "moderne" lyd i forhold til les paul'en min.

Hadde ikke tenkt å legge for mye penger i dette ennå, kanskje 4-5000 brukt. Finnes det noe brukbart i denne prisklassen?

Helst noe hvor jeg kan misbruke tremoloen uten å måtte stemme igjen og igjen...

Har sett på en Ibanez S520ex her på forumet til 4000,-. Er dette noe verdt å ha på?

Setter stor pris på alle innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over, Ibanez eller en annen form for superstrat av noe slag. Brukt Carvin er gull!

Tenkte det kanskje måtte bli et eller annet av Ibanez ja. Men de har utallige modeller med, såvidt jeg kan se, minimale forskjeller. Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal se etter.

Noen som har erfaring med de forskjellige tremoloene? Edge, ZR osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez RG550, det beste kjøpet du kan gjøre til denne typen musikk. De fleste av disse er 15-20 år gamle, noe som ofte vil medføre en god del skrubbsår som jenker prisen ned. Så lenge selve spilleflaten er god spiller det liten rolle. Bør ha litt kontroll på hva du bør se etter, som ved alle gitarer. :)

Om du liker å spille på en så tynn hals er noe du må avgjøre selv, for RG550 (av god gammel type '87-) har flatbrød i forhold til LP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips!

Nå når jeg har kikket litt på forskjellige gitarer har jeg selvfølgelig blitt fristet til å investere litt mer penger i et kjøp... :P

For lyd à la Satriani og co. hvorfor ikke bare kjøpe denne her: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18608974

Nesten av dobling av budsjettet jeg opprinnelig hadde tenkt, men det er vel en grei pris? Billigste jeg fant den ny var ca. 15000.

Noen som har erfaring med denne? Og eventuelt erfaring med å kjøpe brukt uten å prøvespille. Jeg bor milevis borte og har ikke mulighet for å få testet den... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Ibanez S320 (Som jeg også forøvrig selger) og den er utrolig lettspilt. Den har en ZR Tremolo som holder helt utrolig godt på stemmingen, har hatt den i 5 måneder nå og til tross for whammy bar abuse har jeg kun stemt den 1-2 ganger. Men humbuckerne som er på den er vel ikke det beste for og få slik lyd du ønsker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Ibanez S320 (Som jeg også forøvrig selger) og den er utrolig lettspilt. Den har en ZR Tremolo som holder helt utrolig godt på stemmingen, har hatt den i 5 måneder nå og til tross for whammy bar abuse har jeg kun stemt den 1-2 ganger. Men humbuckerne som er på den er vel ikke det beste for og få slik lyd du ønsker..

Du skifter ikke strenger så ofte altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.