Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er låten din bra nok?


Anbefalte innlegg

Det er no heilt greitt i mine auge å laga musikk for at andre skal lika det - eg likar å gleda folk... Men når det går over i å laga musikk for å tjena seg styrtrik, vert det fort mange andre faktorar (image o.l.) blanda inn som forstyrrar. Det går vel som regel utover musikken òg.

Ein ting er å laga musikk du vil skal gleda andre, det er ein heilt annan ting å prøva å laga den musikken som FLEST mogleg vil lika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det viktig at andre liker musikken,. Viss de ikke gjør det, så må det jobbes mer.

Men det er minst like viktig at jeg liker å spille den musikken også. Da er det lettere å legge sjel i den og gi maksimalt enn å spille musikk som du hater, men som andre liker. Da mister man bare motivasjon og vilje til å spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg tror musikk handler om kommunikasjon. D.v.s. evnen til å formidle en følelse eller en stemning til lytteren.

Heldigvis er det slik at den evnen til å kommunisere ikke lar seg fange i noen formel, eller lar seg gjøres på bestilling.

Mange gode idealistiske innlegg her, men hva tror dere at plateselskap og produsenter driver med?

De lager og gir ut musikk som de håper flest mulig skal like og kjøpe. Det er det det handler om.

Så er det heldigvis så vansklig at den oppskriften som plateselskap og producenter bruker, bare delvis fungerer på markedet.

Det er en X-faktor som ikke lar seg fange, eller beskrive, som er avgjørende for hvor godt en artist kommuniserer med publikum.

Det er en helt annen X-faktor enn den de har lekt med på TV.

Som regel er det band og artister som overrasker plateselskapa med X-faktor og kommuniksajon, som virkelig selger, og blir store.

Selv om man lager musikk man selv liker, og bør gjøre det for at det skal fungere,

blir det litt merkelig for meg hvis det ikke er interessant at musikken når fram til lytteren.

Og det bør jo gjelde uansett sjanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.