Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Gitar :p


Sjakk

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hei!

Spilte på en sånn Morgan her, og ble faktisk imponert over hvor mye gitar det var for penga. Anbefaler egentlig at du tar deg en tur til en musikkforretning og sjekker litt der. De pleier som regel å ha noen rimelige nybegynnersett for en god pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg uenig i Tommy. Kan godt hende de har en grei pris for nybegynnersett, men på nettet finner man veldig gode nybegynnerpakker til billig penge.

Ihvertfall sånn jeg har oppfattet det.

Jeg kjøpte i butikken, og en venn av meg kjøpte på nettet og fikk mye bedre forsterker, bedre gitar, mer ekstra utstyr til billigere penge. Kan godt hende han bare var heldig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne noe annet enn at det må gå an å lære seg gitarspilling på en av de to pakkene der. Personlig hadde jeg valgt pakke nummer to, men det går på hva jeg liker. Det viktigste er at du handler noe, og ikke sitter og lurer og lurer på hva du skal ha. Den eneste gitaren som garantert ikke egner seg til å lære seg gitarspilling på, er den du ikke har kjøpt, og ikke heller tilgang til.

Tilbehøret så da heller ikke så ille ut. Men er det butikk i nærheten av den, så bruk den. Da kan du få litt ekstraservice når du trenger det og ting ikke funker.

Gooodere gitarpakker går nok an å finne, men siden du elegant ikke nevner noe om pris, eller andre opplysninger for den del, er det ikke mulig å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn helt ærlig syns jeg du burde gå for brukt. Jeg har fått kjøpt en Epiphone LP Standard til 2000kr, en gitar jeg tror er bedre enn den Morgan gitaren. En Roland Cube 30X får du kjøpt ny for 2000kr, eller på salgstrådene på forumet for 1200kr + frakt, i posten til Johannes Nupen på http://forum.gitarnorge.no/SELGES-Roland-C...30x-t24103.html. Da er du vel rundt 3500kr maks. For 500kr som du har til overs, med tanke på budsjettet fra den Morgan pakken, så har du penger til å kjøpe andre ting til gitaren som du kan like. F.eks reim og plekter og ekstra ting=)

Det er bare noe jeg har som forslag.

Ellers finner du mange gode brukte el-gitarer til 2000-3000kr. Og en 15W forsterker holder vel til hjemmebruk? De koster vanligvis rundt 1000kr i butikken avhengig av merke.

Men du nevner også at du er nybegynner.. Jeg vil heller anbefale å prøve akustiske gitarer først, for det er litt mindre styr enn å koble opp utstyret og sånt. Strengene er annerledes også. Men alt er etter smak og behag og hva man virkelig virkelig har lyst til.

EDIT: Kom over denne på finn.no http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18731048 . Det er en gitar der du får mye lyd for pengene. Til 1000kr er den ikke ille i det hele tatt, og jeg tror nok det er mange på forumet som er enig med meg=)

Endret av RalphDarwin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderatormelding til Carlozero- Hjertelig velkommen til forumet. Jeg kunne ha skrevet litt langt, men lar være.

Det er helt greit at du er avhengig av å misbruke store bokstaver, men det kan du gjøre andre steder enn her. Her bruker vi punktum og stor bokstav i den forbindelse, samt i egennavn.

Vennligst respekter det.

Takk for oppmerksomheten.

Dette innlegget er moderering, og reaksjoner på moderering tas på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne noe annet enn at det må gå an å lære seg gitarspilling på en av de to pakkene der. Personlig hadde jeg valgt pakke nummer to, men det går på hva jeg liker. Det viktigste er at du handler noe, og ikke sitter og lurer og lurer på hva du skal ha. Den eneste gitaren som garantert ikke egner seg til å lære seg gitarspilling på, er den du ikke har kjøpt, og ikke heller tilgang til.

Tilbehøret så da heller ikke så ille ut. Men er det butikk i nærheten av den, så bruk den. Da kan du få litt ekstraservice når du trenger det og ting ikke funker.

Gooodere gitarpakker går nok an å finne, men siden du elegant ikke nevner noe om pris, eller andre opplysninger for den del, er det ikke mulig å svare.

Men........ den pakkka "2" Er ikke det en SG Lignende ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.