Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Gitar :p


Sjakk

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jo, den andre pakken du nevner i førsteposten din er en SG-lignende gitar. Det er en glimrende nybegynnergitar, behagelig halsvinkel, fast stol og lite mikkmakk. Og så er det en klassisk uslitelig modell.

Men hva er problemet med morganen...helst lyst på den :D me...vet ikkje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste når man er ny er spilleglede, og spillegleden er desidert størst på den gitaren man har mest lyst på, så om du har mest lyst på Morgan-gitaren, da ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kjøpe den :)

Med det sagt så støtter jeg opp om forslaget å dra til en lokal musikkforretning og høre om de kan ordne en god pakke for en ålreit pris til deg, da du gjerne som nevnt tidligere lettere kan få hjelp til oppsett, etterjustering og liknende. Godt kundeforhold til en lokal/relativt lokal musikksjappe er aldri dumt :)

edit: men "problemet" med Morganen (en Les Paul-type gitar) er som nevnt over at den er ganske tung, lite ergonomisk og kan være litt tungspilt. Jeg har personlig aldri vært plaget av det, hverken som nybegynner eller noe viderekommen, men tydeligvis er noen det. Jeg tror dog uansett det ikke har så mye å si i oppstartsfasen der man stort sett klimprer akkorder og korte licks. :)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste når man er ny er spilleglede, og spillegleden er desidert størst på den gitaren man har mest lyst på, så om du har mest lyst på Morgan-gitaren, da ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kjøpe den :)

Med det sagt så støtter jeg opp om forslaget å dra til en lokal musikkforretning og høre om de kan ordne en god pakke for en ålreit pris til deg, da du gjerne som nevnt tidligere lettere kan få hjelp til oppsett, etterjustering og liknende. Godt kundeforhold til en lokal/relativt lokal musikksjappe er aldri dumt :)

Problemet er Det er ingen butikk Nær her ... :D men samma det jeg prøver meg på morganen, Takk for Alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CARES Hvordan SkaL jEG finne ut av det

Ved å forklare litt bedre hva det er du tenker på kanskje ? Den "sjetongen" er det noe som ligger på gulvet, noe de fester i panna eller noe de bruker til å slå an strengene med ?

Vi er ikke tankelesere vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.