Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye Marshaller?


Tommy

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Når det gjelder Haze så...

Jeg fikk gleden av å låne med meg en hjem. Jeg er for tiden på jakt etter en skikkelig rørforsterker.

Jeg hadde på forhånd lest litt om den og sett demoen på Marshall's egne hjemmesider.

Virket vannvittig bra og det til en folkelig penge.

Så jeg lånte den med meg hjem.

Førsteinntrykk... Den er fin å se på. Ser litt ut som ett møbel, så kona var ikke så veldig imot å ha en slik i stua. Dog den ser ikke så holdbar og "Rock n' Roll" ut som en mer tradisjonell Marshall.

Jeg fikk testet godt hvilke lyder jeg kunne få ut av den. Jeg fant mange gode Marshall lyder på den og den klarer å levere skikkelig punch... nok til å plage naboene med god margin.

De effektene som er innebygd dog er skikkelig tungvint. Ikke syntes jeg de var spesielt bra heller, men der planlegger jeg uansett å bruke pedaler...

Så jeg fant ut at denne definitivt var ett alternativ, men jeg hadde andre som skulle prøves først også.

Så jeg tok med meg gitaren hos den lokale gitarpusher'n og fikk testa en Vintage Modern... og Haze 40'n side om side.

Tok meg ikke mange minutter før jeg fant ut at aldri i verden om jeg kan kjøpe en Haze etter det... Til det så er den for nærme i pris på forsterkere som er så utrooolig mye bedre.

Dersom du ikke har en inntekt som tilsier at du er villig til å vente litt til på noe bedre og bare må ha en rørforsterker... så kjør på. Haze'n var definitivt bedre enn en Valvestate.

Men det er definitivt verd å bruke dobbelt så mye penger på en mye bedre forsterker som f.eks. Vintage Modern dersom dere kan det... selv om det er litt urettferdig å sammenligne de to.

Med mine preferanser så kan jeg ikke anbefale Haze'n til nypris (8.000,-). Kjøper jeg den så blir jeg bare sittende å ønske meg en annen forsterker i stedet for å nyte lyden av en ny....

Så jeg må bare fortsette å spare <_<

Har ikke prøvd den Class5, men skal definitivt prøve den dersom jeg får sjansen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, den går for £300 i England som med dagens kurs er ca. 3000 kr., så litt overpriset synes jeg den blir her i Norge. Vurderte denne selv, men jeg har hørt at den visstnok er altfor høylytt for hjemmebruk (såfremt du ikke har naboer), selv til 5W å være, så jeg har slått den tanken fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moms i den grad at du må betale 25 % på kostnad + frakt det hvis du får den sendt til Norge, men det var kanskje ikke de du mente? Uansett syntes jeg at 50 % høyere pris i Norge enn i England var litt mye.

Edit: Hvis du lurte på om du i England slipper å betale engelsk moms hvis du får den fraktet til Norge og betaler den norske momsen istedenfor, så tror jeg det er fullt mulig.

Endret av Mortius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel moms i tillegg, eller?

Vet ikke om England har noe sånt system.

Når du kjøper noe fra EU land må man betale moms i tillegg ja, men det som er fint med EU land er at du kan få tilbake den momsen du betalte på produktet i landet du kjøpte det fra :) ... hvis jeg har forstått loven riktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.