Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitar Workshop


kristoffereide

Anbefalte innlegg

Min kjærer bror fant i forrige uke ut at han måtte gå til innkjøp at et par "fuzz gitarer", da han er jazzmusiker og kun eide semi-hollow og hollowbody's. I går kom pakken med en Les Paul (ett eller annet) og en Fender fra guitar workshop.

Hadde kun hørt navnet Guitar Workshop, og egentlig ikke tenkt noe videre over det.

Har spilt på mang en Fender uten av jeg egentlig har blitt sjarmert, men denne var helt utrolig. Måten den var satt opp, med mikrofoner som fikk gitaren til å synge i varm barriton-klang, en hals som var satt perfekt opp med strengehøyde og skubbstag, og en tremolo som rett og slett bare fungerte og holdt stemmingen i de lange drag.

Jeg ble rett og slett forelsket...

Har flere av dere hatt mulighet til å a/b-teste ev GW mot vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trond Tufte på Guitar Workshop er meget dyktig på både akustiske og elektriske gitarer.

At gitarer som er kjøpt derfra er bra satt opp kommer ikke akurat som noen overaskelse!

Bare synd det ikke er gode gamle GW i skippergata lengre, Norges kuleste gitarsjappe gjennom tidene.

Første gang jeg så og prøvde ESP, Tom Anderson og Mesa for real :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått kjempeservice hos Guitar Workshop, så lenge de har tid. Det er ikke alltid like lett å komme frem på telefon. Har kjøpt et par strater der, uklanderlig satt opp selv om dette var i lavere prisklasser. (hw1). Helt klart Trond T. som er fixern der borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uklanderlig satt opp selv om dette var i lavere prisklasser. (hw1).

Det er vel et av de stedene hvor de er et forbilde i musikkbransjen i Norge; vi har ihvertfall sett opp til dem på det området. Det burde vært straffbart å selge gitarer uten å ta en full setup på dem, og altfor mange musikkbutikker dytter ut gitarer på samlebånd uten å bry seg om at kunden har kjøpt noe som tilsvarer en helt ny og strøken Porche med gamle slitte sykkeldekk...

Der jeg har opplevd størst problemer er på Ibanez RG; gode gitarer, men forferdelig setup fra fabrikk. Det må gjøres en komplett overhaling før de er i nærheten av å bli spillbare. Når de endelig er skikkelig satt opp er de plutselig veldig mye for pengene. Dårlig setup på gitarer har nok kostet mange mennesker spillegleden opp gjennom tidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.