Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppgradering fra Cube 30X


NCWP

Anbefalte innlegg

Det varierer, men mest alternative og rock. F.eks spiller jeg mye Muse, Radiohead, Franz Ferdinand, Rage Against The Machine, Led Zep, QOTSA og White Stripes/Raconteurs, altså bruker jeg veldig ofte distortion, men jeg spiller også en del jazz f.eks, eller annen pop/indie.

Og ja, den skal nok brukes på gutterommet. Det er mulig at jeg starter i et band snart, da, så da er det mulig jeg tar den med på en liten scene? Men den er hovedsaklig for gutterommet, så det blir nok en comboamp.

Endret av NCWP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peavey, altså? Jeg har inntrykket av at de lager bare helt greie produkter sammenlagnet med andre merker? Som å velge en Epiphone framfor en Gibson. Men ok, la oss si at jeg har fullt med distortion og gain og hele pakka på denne forsterkeren, og jeg spiller en åpen G-dur eller en F-dur eller en hvilken som helst annen akkord, høres alle tonene like godt på alle strengene? Et stort problem med Cuben er at det blir ... grumsete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peavey, altså? Jeg har inntrykket av at de lager bare helt greie produkter sammenlagnet med andre merker? Som å velge en Epiphone framfor en Gibson. Men ok, la oss si at jeg har fullt med distortion og gain og hele pakka på denne forsterkeren, og jeg spiller en åpen G-dur eller en F-dur eller en hvilken som helst annen akkord, høres alle tonene like godt på alle strengene? Et stort problem med Cuben er at det blir ... grumsete.

nei. Uansett hvilken high-gainforsterker du bruker.

Valveking er en fin forsterker for pengene. Men Peavey lager mye bra. In Flames og Machine Head + maange andre artister bruker Peavey 6505 forsterkere.

Peavey har også gode gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. Uansett hvilken high-gainforsterker du bruker.

Valveking er en fin forsterker for pengene. Men Peavey lager mye bra. In Flames og Machine Head + maange andre artister bruker Peavey 6505 forsterkere.

Peavey har også gode gitarer.

Så jeg får fortsatt en 'grumsete' med denne forsterkeren også hvis jeg spiller en åpen akkord? Altså hvis jeg har masse distortion og slår over alle strengene, vil jeg høre de tynne strengene like godt som basstrengene, noe jeg ikke gjør på Cuben? Det er ganske viktig for meg når jeg skal velge en ny forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NØkkelord: Bruker man for mye vreng, så kommer lyden til å være grumsete, UANSETT forsterker.

Men jeg tar poenget ditt. Du får renere lyd jo bedre forsterker du har. Men tingen er at man ikke trenger så mye vreng til å spille selv de hardeste metaltypene som de fleste tror.

Det med hvor ren lyden blir har mye med teknikk, gitar ig pickups å gjøre. Men jeg vil tro at du får en mer deffinert lyd med Valveking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.