Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

mortenw 18/8-09


mortenw

Anbefalte innlegg

Aaawh, sinnsykt digg kolleksjon! :wub: Du spiller en del blues/country/pop/rock-ting, eller? hadde ikke hatt problemer med å bruke det utstyret der selv! ^_^

Trivelig å høre! Vi høres ut som brødre i ånden... Jeg spiller i et rockeband som heter Jaqueline (http://www.myspace.com/jaquelineband). Sysler også med et uhøytidlig køntri-cover-band som kaller seg Kattueline, med medlemmer fra Katthult og Jaqueline. I tillegg kommer et nyoppstartet køntrirock-prosjekt med det klingende navnet Begravelsesbyraaet. Ytterpunktene her i gården blir vel fra Johnny Cash til Queens of the stone age, eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Semihollows og Ampeg er jo kult. Skikkeleg Homme.

Takk for det. Liker QOTSA. Men det var Don Dons i WE som fikk meg på kroken mtp gamle Ampeg-amper. Han har jo hatt et helt arsenal av dem... (og andre ting). Ampeg VT-serien var forøvrig nesten kul umulig å omsette i Norge da de var nye en gang i tiden. Jeg kjenner en som jobbet på gamle Hagström Musikk i Skippergata i byen. Han fortalte meg at han solgte sikkert 50 Fender-amper per solgte Ampeg VT... Morsomt sånn sett, hvordan VT-serien har fått sin rennesanse.

Endret av mortenw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it!! Du kommer neppe til å angre. Vanvittig tøffe gitarer i min bok. Gretsch funker til alt fra blues og country til hardere rock. Kjøpte min av Ole Petter Andreassen i The Cumshots... Jeg har aldri vært borti mer definert gitarlyd - selv med akkordarbeid i massevis av OD... (merk: stock pickups, ikke TV Jones, som mange konverterer til). Veldig vanedannende saker. For ikke å glemme det aller beste - de er jo så utrolig lettspilte. Er som å sette fingrene i smør. Jeg har aldri hatt en gitar som er bedre å spille på enn Falcon'en. Flott håndverk. Har også fått veldig sans for skalaen - tror litt av hemmeligheten ligger i nettopp den.

PS: Gretsch Electromatic-serien ("billigserien" til Gretsch - dog ikke så veldig billig) er kjempebra hvis man ikke har tjukk lommebok! Har hatt labbene borti flere av dem via jobben, og blir like imponert hvert gang. Flotte gitarer, det også. Koster vel mellom 7 og 8 lapper for en Electromatic 6120-typ.

Dagens Gretsch-reklame :rolleyes:

Meh. Electromatic-serien finnes ikke i lefty vettu :( Hysterisk dårlig gjort spør du meg! Så blir vel evt. å spare penger jævlig lenge og bestille en 6120 fra southpawguitars.com :) Den skal være oransj, Setzer-style! B)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh. Electromatic-serien finnes ikke i lefty vettu :( Hysterisk dårlig gjort spør du meg! Så blir vel evt. å spare penger jævlig lenge og bestille en 6120 fra southpawguitars.com :) Den skal være oransj, Setzer-style! B)

Å, visste ikke du var lefty! Kjipt mtp Electromatic :( Oransje er fett - er vel egentlig Gretsch-fargen "über alles", det? Og Setzer er knallbra, forresten! Ignition og Dirty Boogie-skivene er favoritter her i gården...

Endret av mortenw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Now you know :D Ja, de er brutalt kule rett og slett! Sparer en hel del på å handle fra USA, men det spørs om jeg noen gang får spart opp såpass med penger. :P

Ja, det er knallskiver! 13 er også ganske sjef. Og dvdene da! Og Stray Cats :D Rumble in Brixton er en evig vorspielklassiker hos meg, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Liker QOTSA. Men det var Don Dons i WE som fikk meg på kroken mtp gamle Ampeg-amper. Han har jo hatt et helt arsenal av dem... (og andre ting). Ampeg VT-serien var forøvrig nesten kul umulig å omsette i Norge da de var nye en gang i tiden. Jeg kjenner en som jobbet på gamle Hagström Musikk i Skippergata i byen. Han fortalte meg at han solgte sikkert 50 Fender-amper per solgte Ampeg VT... Morsomt sånn sett, hvordan VT-serien har fått sin rennesanse.

Sjølv liker eg Kyuss betre enn QOTSA, men begge delar er bra greier. Don Dons har forøvrig ganske sjef lyd. Du veit vel ikkje kva meir han bruker av utstyr? Har sett han med Les Paul Studio og 70s EDS-1275. Også vifte da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Now you know :D Ja, de er brutalt kule rett og slett! Sparer en hel del på å handle fra USA, men det spørs om jeg noen gang får spart opp såpass med penger. :P

Ja, det er knallskiver! 13 er også ganske sjef. Og dvdene da! Og Stray Cats :D Rumble in Brixton er en evig vorspielklassiker hos meg, hehe ;)

Ja!! Live in Japan, f.eks... Klasse over alt han gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølv liker eg Kyuss betre enn QOTSA, men begge delar er bra greier. Don Dons har forøvrig ganske sjef lyd. Du veit vel ikkje kva meir han bruker av utstyr? Har sett han med Les Paul Studio og 70s EDS-1275. Også vifte da. :D

He he, vifta hans er tøff! Går vel utelukkende i Gibbos, ja... Den Les Paul Studio'en er favoritten hans. Moddet ganske heftig, da. I amper går det i Ampeg, Vox, Fender og Mesa (i hvert fall sist gang jeg var innom ham). Dessuten har han et arsenal av gamle tape-echoer. Flere Echoplex, Binson, Korg, Space Echo, pluss (flere) pedalbrett fra h****** :D Muligens verdens triveligste mann! Studioet hans anbefales på det varmeste. Han tracker på 2-toms tape, 24 inn. Edits og miks i Pro Tools. Har vært der på et par sessions over lengre tid, og han er like flink hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.