Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

peavey 6506 eller marshall jcm 800


jg1993

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til ditt bruk så vil jeg si at begge passer bra. JCM800 er jo en utmerket bra amp til thrash ala Ride The Lightning, Justice, kanskje Master Of Puppets og sånt. Trivium bruker JCM2000, men JCM800 skal være en bedre forsterker.

Jeg vet ikke hva du foretrekker, men begge utmerker seg godt til metal.

Marshall dersom du vil ha en litt gammel, klassisk metal sound. Men 6505 dersom du vil ha en mer moderne lyd. In Flames, Machine head bruker 6505.

Men for å være ærlig så har jeg en følelse av at 6505 er en amp for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det. Bare vær litt tålmodig og sjekk finn.no hver dag, så dukker det sikker opp noe.

Jeg, personlig, ville ikke tatt sjansen på å handle rørforsterkere via ebay.

I hvertfall ikke fra statene. Hvis man i det hele tatt finner noen som er villige til å sende til Norge, kommer frakta til å bli omtrent like dyr som forsterkeren i seg selv. I tillegg kommer transformator til 2-3000 kroner. Kunne like godt kjøpt hele dritten ny, pluss et brukt kabinett her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ossen er clean lyden på 6505 ? har hat super sonic nå syntes det er alt for skarp lyd;S

Det heter åssen, men egentlig kan du bruke hvordan i den setningen der.

Det er ikke en forsterker tuftet på cleanlyd, men hvis du kjøper 6505+, får du en kanal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da veldig mange som bestiller amper, nettopp fra statene. Kan ikke tenke meg at det kan være så dyrt, dessuten trenger man ikke å skifte transformatoren i forsterkeren, man kan bruke en omformer som du får kjøpt til et par hundre kroner.

Men uansett så vil jeg anbefale deg å kjøpe i norge. Er du heldig så finner du 5150/6505 og jcm 800 til greie priser på FINN.

Trivium bruker også 6505, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.