Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Western gitar.


Dave_Murray

Anbefalte innlegg

Det avhenger litt av prisklasse og smak da.. Men på billige gitarer er det jo dette med spillbarhet, jevne bånd og at gitaren låter slik du synes den bør låte. Det er ingen fasit med andre ord, men akustiske låter jo ganske forskjellig.

Så altså, finn en gitar du liker å spille på, som låter bra og som du tror du vil bli fornøyd med :)

Det eksisterer forøvrig helt greie akustiske til rundt 1500-2000 på markedet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 2 spørsmål til.

Hva menes med jevne bånd?

Og, i den prisklassen, får man med slik elektronikk som gjør at man kan koble til en forsterker?

At båndene ikke er helt skeive, altså som gjør at du får mye fretbuzz/strengeklirr..(Vennligst korrekter meg)

Og i den prisklassen får du med sånn elektronikk..

Og som de aller fleste nevner, kjøp brukt, for det kan lønne seg.. du finner helt sikkert noen billige og veldig bra=) har forøvrig en Stagg til salgs med bag for 1699kr, den har preamp innebygd.. Men har aldri fått XLR pluggen på den til å funke, har hvertfall ikke fungert med plugg fra gitar og til mixer.. Men jack(mono)pluggen fungerer helt fint.

Gitaren har blitt brukt mye og har en del riper på kantene, men er fin å spille på, har mye lyd uten en forsterker og har en naturlig western look med cut-away og natural farge. Båndene ser man har blitt brukt og litt slitt på, men ingen fretbuzz/strengeklirr som jeg nevnte over.

Endret av RalphDarwin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 2 spørsmål til.

Hva menes med jevne bånd?

Og, i den prisklassen, får man med slik elektronikk som gjør at man kan koble til en forsterker?

"jevne bånd" betyr altså bare at alle båndene har samme høyde, noe de bør ha for å unngå strengeklirr osv. Skal du ha et ok pickupsystem må du helst noe opp i pris etter min erfaring, da de aller rimeligste systemene ikke er spes. bra. Men igjen er det litt avhengig av hva man forventer og har behov for. Det selges jo helt glimrende "påhengs pickups" til nesten ingen penger også, hvis behovet skulle gjøre seg mer gjeldende ved et senere tidspunkt.

Når det gjelder merker ville jeg sjekket ut Walden, Yamaha og Cort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender CD-60 gjør en veldig ryddig jobb til veil 1695kr. Best i prisklassen IMHO

Art & Lutherie Dread Spruce er fantastisk til veil 3795kr. Også best i forhold til pris av alt jeg har spilt

Begge er uten preamp, og de beste du finner for de prisene. Trenger du noe midt i mellom og i tillegg vil ha preamp kan du vurdere Walden D350CE. Ikke like god akustisk, men den har en ok preamp i forhold til prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er uten preamp, og de beste du finner for de prisene. Trenger du noe midt i mellom og i tillegg vil ha preamp kan du vurdere Walden D350CE. Ikke like god akustisk, men den har en ok preamp i forhold til prisen...

Prøv Walden D550 (normal størrelse) eller T550 (7/8 størrelse) Begge får du for godt under 2000,- men begge er altså uten pickupsystem. D350 er ikke all verdens til gitar i min bok.. Men igjen, smak og behag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.