Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterkerkjøp


Anbefalte innlegg

Spørs hva man definerer som metal. ej..Priest og maiden brukte jo Superleads, Metallica brukte Marshall JCM 800amper i starten, trenger du mer gain(feks nyere mainstream metall(nyere metallica feks), Mesa og lignende, enda mer, ENGL og lignende,

Heh.. appropå JCM800, King Kerry i slayer bruker jo bare 800amper, han har rimelig gainfull sound.

Trur nok DLS2000 kanskje kan få litt mer gain enn en 800 i selve ampen, pga at den skal gjenspeile et litt større spekter av sounds. Men hvis du skal ha mer værsting/trøkk/crunch og dynamikk, så ville jeg sjekket ut JCM 800/lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Njoa.. Sant nok det. JCM800 har en litt råere karakter uten at jeg vil kalle DSLen for pinglete akkurat. Og den klassiske greia med å booste en overstyrt røramp med en OD-pedal funker bedre på JCM800 en på DSL rett og slett fordi DSL gjør så mye fra preampen, mens JCM800 kommer til sin rett når du pøker på effekttrinnet.

Men å kalle JCM800 for allsidig ville vært å overdrive ;)

Dersom jeg hadde muligheten til å ha en rørtopp per "sound" ville jeg brukt JCM800 til vreng og SLPs til clean om jeg skulle brukt marshall.

Men ENGL er helt sjefe amper! Herregud for en attack det er! Det kan av og til virke som notene bare eksploderer ut av de et tusendels sekund før du faktisk plukker nota!

Men mitt valg ville vært Rievra Knucklehead...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer en smule på hva slags amp du har, Crow, siden du sier du ikke får nok vreng ut av den!

Har en Valvestate 2000 AVT100. Er bare ikke fornøyd med åssen den låter på max gain. Det er for lite særegenhet i lyden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Valvestate bare ett rør i preamp?

Jo, men den trykker jo ikke til før du slår på overdrive.

2000 versjonen jeg har er en helt ny remake av Valvestate så den er mye mye bedre enn tidligere. Den har ECC83 Dual Triode rør i preampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVAH!!! Valvestate er en kul amp for lite penger men den er i potetbonde-ligaen sammenligna med ordentlige røramper!!!

Dette er IKKE den første rørampen jeg eier og TRO du meg! Jeg har hatt min tørn med transistorer og valvestate og selv om det kan MINNE kan det ikke SAMMENLIGNES!!

Dessuten skal Marshall Fase ut Valvestate fordi MG serien rett og slett har gått forbi hva lydkvalitet angår... Den skal visstnok skli ut i det store mørket om to år eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVAH!!! Valvestate er en kul amp for lite penger men den er i potetbonde-ligaen sammenligna med ordentlige røramper!!!

Men klart, det kan aldri måle seg med skikkelig røramp..
Har aldri påstått noe annet.
Dessuten skal Marshall Fase ut Valvestate fordi MG serien rett og slett har gått forbi hva lydkvalitet angår... Den skal visstnok skli ut i det store mørket om to år eller noe sånt.

Vel jeg testet en MG i sjappa, som var omtrent like kraftig ifølge specs. Valvestaten er en vegg av lyd i forhold. MG er slappe forsterkere as :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke det samme i ei sjappe, det gjør det virkelig ikke. Og etter å ha brukt røramper og vært rørfantast så er det etter min erfaring langt bedre å gå for en ny bra transistor amp med en bra digital rørsimulator. Delvis på grunn av pris, delvis på grunn av at i dag har de digitale simulatorene for lengst passer de gamle analoge liksom-konstruksjonene.

Hva projisering angår preker jeg mitt budskap om kvalitet over kvantitet! Det er IKKE (husk dette for all framtid...) rene watt som gir lydtrykk!! Jeg er ikke sikker på hva den rette terminologien er men watt er i allefall styrken i strømmen som blir levert, det som har noe å si er hvor MYE strøm transformatoren kan levere!! Kabinett har også fryktelig mye å si! Det er virkelig en grunn til at MG kabinettene koster langt under halvparten av de som er laga for de større ampene! Elementene er billigere og kassa er akkurat det: en kasse.

MGene er laga med billigere høyttalere for å koste og yte mindre en nettop valvestate. Nå begynner de ALLIKEVEL å nærme seg såpass mye at marshall som sagt etterhvert skal fase de ut.

Men som sagt: watt for watt er egentlig ikke noe å bry seg veldig mye med... Legg penger i lydkvalitet. Jeg går over fra DSL til sannsynligvis en LANGT dyrere 30 watts combo. Bruk de rette kabinettene og lydtrykk vil ikke bli noe problem!! Og nei, jeg spiller ikke køntri men all-out metall.

Uansett: cluet er at det blir bare feil å si at en DSL er dårlig fordi man har prøvd den i ei sjappe eller fordi man selv har en økonomi-marshall. Og nå forsvarer jeg ikke lenger et salg, for ampen er allerede solgt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.