Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Copyright på låter


Anbefalte innlegg

Jeg har lagd litt musikk som vi nå har spilt inn demo av i studio. Men hva må jeg gjøre for å sikre meg mot at noen kan stjele musikken?

Tono driver visst med noe beskyttelse av opphavsrett av noe slag. Men åssen funker dette? Er det bare tono en trenger å registrere musikken på, så er man sikker på at ingen kan forsyne seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst gratis å regge musikken sin hos tono , og da passer de på låtene dine internasjonalt .. Det er visst viktig å gjøre om du mener at musikken din er bra nok til at noen skal gidde å bruke den til noe ... Film-aktige ting er kanskje enda viktigere å regge ..

Jeg har ikke helt finni ut åssen man registrer tinga sine der ,om man må sende inn cd eller no sånnt , men er veldig klar for å få vite det.. så jeg også er veldig glad for litt info..!

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, som Muth sier må man ha fremført eget materiale før man kan regge seg hos Tono. Ekke helt sikker, men tror det er fritt frem å registrere hva som helst etterpå da, så du må ikke fremføre hver eneste låt foran m,asse mennesker, holder med den første, hvis jeg husker riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta å ringe dem i morgen, har lyst til å vite mer om det der. Ifølge gitarlæreren min, blir du medlem (får medlemsnummer) ved å fremføre noe eget foran ex antall mennesker, eller gi ut en plate. Og da er det fritt frem å gjøre noe som helst, men hvorvidt det er sikre kilder er jeg ikke sikker på, så noen bør ta en telefon, kan godt prøve å gjøre det i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en reg. hos Tono er ikke det samme som copyright. Men havner du opp i søksmål(enten saksøkt eller saksøker), så står du så sinnsykt mye bedre når du kan dokumentere... også har du jo Tono-penger da... men det er jo ikke allverdens (med mindre du er på radioen døgnet rundt... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke gratis å melde seg inn i TONO.

TONO anbefaler følgende: Straks demoen er ferdig så legger du den i en forseglet konvolutt, setter på frimerke og sender den til deg selv. Denne uåpnede pakken er så ditt poststemplet bevis på låtenes opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.