Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vurderer ny gitar (Les Paul)


siimen

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå om dagen har jeg fått litt lyst på en ekstra gitar men er jo litt usikker. Har en Les paul standard fra før, men kunne tenke meg en ekstra gitar(mye fordi jeg vil, men også fordi jeg fort kan ryke en streng på konsert eller skal ha to forskjellige tunings)..

Har funnet litt småtteri som kan være et problem. Det skurrer litt i potmeterne, hvor mye koster sånt å fikse?

Hvordan er lyden i 490R & 498 Alnico Humbuckere i forhold til Seymour Duncan '59 picups? Jeg synes SD var litt mer aggresive enn Alnico men fikk ikke prøvd på samme forsterker så er usikker.

Hvordan var produksjonen av Les Paul i 1998?

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg syns at 498T er en helt grei pickup. Den er ikke så veldig hot, men enkelte syns det er best slik.

Personlig så syns jeg at den egner seg best til rock og andre sjanger der man ikke bruker myye vreng.

Men jeg bruker min til metal. Låter tight og fint. Vurderer å sette inn EMG i min Epi nå, men det haster ikke sidne 498T er god en grei pickup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du både en LP og en Swede? Ville heller gått for noe ganske annerledes i stedet for å kjøpe en LP til, når du har «to» fra før :)

Jeg har nok bare Les Paul Standarden min nå gitt.. Solgte Sweden i vår en gang.. Har bare en nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en LP til du! Ingen vits i å kjøpe en anderledes gitar dersom det ikke passer "din greie". For min del vil jeg ikke ha noe annet enn LP, og derfor har jeg bare én gitar for øyeblikket. Når jeg en eller annen gang tar meg råd til en til, så blir nok det også en LP, til å ha som backup-gitar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok henge meg på Magnus her.. Jeg har egentlig ikke noe særlig interesse av å kjøpe en strat eller lignende. Skulle jeg av en formodning ha lyst på strat måtte det være en med skikkelig floyd osv.. Men jeg har kun en gang de siste to årene følt behovet for floyd, og det var for å fikse en solo i en coverlåt..

Det er LP som jeg vil ha og derfor lurer jeg jo på en LP.

Gitaren jeg sitter å vurderer er forøvrig denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18258593

Noen som vet noe om den?

Lurer også på en ting ang serienummeret på den. Serienummeret er 90928546, men skulle ikke serienummerne på Custom gitarene begynne med CS? Eller er custom shop noe helt eget? Begynte å lure litt angående dette, og klarte ikke finne noe konkret svar på gibson sine sider.

Og en ting til, kommer ikke custom gitarene med annen kasse enn Gibson USA kassene? jeg fikk men samme kasse på min standard og etter en runde på ebay så ser det ut som det skal være gibson custom trykk på utsiden av kassene(ikke at dette er av noen betydning for min del)

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er vel fra før produksjonen av Custom-modellene ble flytta over til customshopen, og Supreme-modellene overtok som «flaggskip» for «samlebåndsmodellene». Så det er nok korrekt :) Min Custom har også slik kasse. Cherryburst Custom er forresten über! :D

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er vel fra før Custom-modellene ble flytta til customshopen, og Supreme-modellene overtok som «flaggskip» for produksjonsmodellene. Så det er nok korrekt :) Cherryburst Custom er forresten über! :D

Så du har serienummer med åtte siffer på din også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trenger en backup for den gitaren du allerede har, er det jo greit å ha noe som er i samme gate. Men kanskje litt overkill å kjøpe en Gibbo for å ha kun som backup? (Har man penger nok er det jo seff ikke noe problem...)

En ide kunne jo være å kjøpe en Les Paul-kopi av noe slag (Epiphone, Edwards e.l.) som backup for Les Paulen. Da har du jo penger til å kjøpe noe som er litt annerledes enn Les Paulen i tillegg.

-Bare en tanke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.