Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 Vetta Combo VS Line 6 Spider Valve 212


ofulm

Anbefalte innlegg

Hei! Skal ha ny amp, og har lenge tenkt på Line 6 Valve, helt til jeg nå kom over en Vetta Combo til kjempepris. Greia er da at jeg er veldig skeptisk til transistor forsterkere, og jeg har fortsatt ikke funnet ut om Vetta'en har rør! Har den det? Om ikke, vil den fortsatt låte bedre enn en Valve? Den er jo egentlig over doble prisen (+ at både Symphony X og Meshuggah bruker den), så jeg vil jo tro det, men jeg vil fortsatt ha rør! Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetta er 100% transistorforsterker. Om du vil få bedre lyd ut av Vetta'en i forhold til spider valve vet jeg ikke. Jeg har såvidt prøvd Vetta'en og den låter bra, men jeg har ikke prøvd spider valve, så jeg kan ikke komme med noen sammenligning. Har dog fått med meg at andre forummedlemmer har skrytt av valve-serien.

Hvis du tviler, så er det jo ulemper du slipper ved å velge en transistorforsterker, vekt for eksempel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetta'en er vel en ganske påkostet digital forsterker, og låter derfor kanskje (legg merke til at jeg sier kanskje, for jeg har ikke prøvd verden Vetta eller Spider Valve) litt bedre enn Spider Valven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at i en forsterker som vetta og Spider valve så har ikke rørene så mye og si. SIDEN lyden kommer fra den digitale simuleringen. Det er derfor vettaen kan låte så bra som den gjør.

Vettaen koster 20 000kr ny. Spider valve koster 8500 kr ny. Jeg vet ikke hvordan det er å gjøre software oppgradering på valven. Men det kan man iallefall gjøre på vettaen. Vettaen er en mye mer avansert forsterker.

Men ofulm. Tenk på alle her på forumet som skryter av AXE FX . Den har heller ikke rør. Man MÅ ikke ha rør i en forsterker for at den skal låte bra. Digital simulering har kommet veldig veldig langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetta er allerede gammel teknologi og bruktprisene på de synker som stein.

Line 6 har blitt totalt overkjørt av Fractal Audio på den digitale biten av markedet når det gjelder higher-end delen.

Tror de konser mest på entrylevelmarkedet med podene sine om dagen, er mer penger der, (J. Fiden sa vel det selv og så jeg kan skjønne de)

Vetta fikk ikke softwareoppdateringer som fiksa alvorlige bugs engang, Fractal kommer med updates raskere

enn du kan følge med, og atpåtil gratis.

Mange som dumper Vettaene sine for Axe -FX deriblandt Messhuggah ;)

Hvis du får den veldig billig kan det jo være et greit kjøp..

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetta er allerede gammel teknologi og bruktprisene på de synker som stein.

Line 6 har blitt totalt overkjørt av Fractal Audio på den digitale biten av markedet når det gjelder higher-end delen.

Tror de konser mest på entrylevelmarkedet med podene sine om dagen, er mer penger der, (J. Fiden sa vel det selv og så jeg kan skjønne de)

Vetta fikk ikke softwareoppdateringer som fiksa alvorlige bugs engang, Fractal kommer med updates raskere

enn du kan følge med, og atpåtil gratis.

Mange som dumper Vettaene sine for Axe -FX deriblandt Messhuggah ;)

Hvis du får den veldig billig kan det jo være et greit kjøp..

Takk for svaret, men det står altså mellom de to forsterkerene jeg har nevnt tidligere. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å understreke hvor bra en Vetta kan låte

Axe FX virker fett, men pes at man må ha poweramp i tillegg. Hvorfor i all verden kunne de ikke lagt inn det, liksom?

Hele poenget med Axe-FX er jo å SLIPPE å bruke sluttrinn/gitarhøyt.

Kjør D.I!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret, men det står altså mellom de to forsterkerene jeg har nevnt tidligere. ^_^

Det valget bør være enkelt, de er rimelig forskjellige.

Kommer mye ann på hvor mye/hvor bra effekter du trenger, og hvor mye kontroll du vil ha over de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.