Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanex RG350M YE


Anbefalte innlegg

Noen som vet noe om denne?

Jeg kjøper en til mandag, men vil gjerne høre deres ærlige meninger om den, om dere har noen spes. positive eller negative erfaringer med den B)

Utrolig vanskelig å få tak i. Er ikke sikkert jeg får tak i den til mandag heller, men gjør iallfall et forsøk til ^_^

Og, ja, en ting til, er det feil av meg å bruke Ibanez RG, og senere JEM, til GNR-cover og GNR-liknende musikk? :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er viktig med Ibanez RG slik jeg ser det (fine gitarer for pengene, absolutt verdt å kjøpe) er at dersom du bestiller ny gitar må du være helt sikker på at en gitartekniker har gått over "floyd"-systemet på den. Vi har så langt bestilt opp 4 RG-gitarer og ALLE har kommet uspillbare fra fabrikk fordi "floyd" var justert for .010 og strengene den kom med var .009 (Hvis jeg husker riktig, det var Anders som gjorde setup på akkurat dem). Alle fjærene var dratt helt ut, og systemet stod helt nedklemt. Det måtte 30-45 minutters justering til på hver eneste for å få dem spillbare slik at vi kunne selge dem. Etter en fullstendig overhaling er det skikkelig gode gitarer for pengene, og produksjonskvaliteten er topp, men det må være en liten gnom med tett relasjon til Beelzebub som gjør setup på dem.

Så for å oppsummere:

Veldig godt kjøp, men pass på at du får med en gratis setup av gitaren hvis du kjøper ny (de fleste butikker gjør overhaling på utstillingsmodellene, men de som er i eske er du ikke alltid like heldig med). Kjøper du brukt er det stor sjanse for at eieren har fått gjort en fullstendig overhaling (eller at han/hun selger den fordi feil justering gir inntrykk av at det ikke er en god gitar, noe den virkelig er til den prisen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er jo bare de "klemmene", de små teppe-sakene som detter ut av tremoloen når man løsner for å ta av strengene og snur gitaren på hodet, som må byttes da? Trodde i hovedsak det er de som er slitedeler :ninja:

Ja, også er det vel viktig med strengerens jevnlig, for ikke å spille på skitne strenger, noe som kan, tror jeg, fuvke opp gripebrettet, og båndene. Med båndene mener jeg de buene som stikker opp av gitaren B)

(Vet ikke hva det heter ( :P ))

Ellers, så tror jeg at Ibanez RG350M YE, siden det er limited Edition og 20 (!) av dem i Norge, så bør man slå til om man får muligheten, slik som med de 500 prodyserte RG550MXXDY, som nå er utsolgt, alle sammen. Dermed, siden RG350MM YE også er Lim. Ed., så kjøper jeg via den plassen je fant, om jeg får mulighet :D

Men funker den bra til GNR- og VR-cover og GNR- og VR-aktig musikk? :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg heller gått for en Epi Les Paul eller noe, virker som du ser på feil gitar.

Selvsagt, den kan godt brukes til det, men om det er den type musikk du spiller ville nok en LP fungere best.

Jeg skjønner selvfølgelig at LP funker best til det, men så tenkte jeg, etter å ha "falt" litt for Ibanez RG og JEM, at jeg kan vel likesågodt bruke dem?

Altså, jeg føler jo også det blir litt feil å stå og spille GNR med Ibanez, men det er jo uansett kult å stå på scenen med f. eks. da denne gitaren, Ibanez RG350M YE :D

Ja, også lurer jeg på, hvor mange Ibanez RG350M YE+BK kom til Norge? Altså, av hver?

Jeg trodde det kom 20 ellrno' slikt B)

Endret av Ibanezfreak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir feil å spille slik eller sånn musikk fordi "helten" bruke en annen gitar, så blir det for meg litt feil. Hvis jeg skulle få lyst til å spille gammeldans med RG-en min, så hadde jeg gjort det uten å blunke.

BB King har spilt blues på en flying V, uten at han ble fratatt "gitarførerkortet" av den grunn.

Trolig bør mange slutte å høre på Jimi Hendrix, også. Han brukte en Ibanez i starten av karrieren.

Når det gjelder Guns and Roses, så var det jo ikke slik at disse gutta sparte penger å årevis for så å kjøpe den gitaren trengte for å få spilt den musikken de drømte om. Sannheten er vel langt nærmere noe slikt som at de spilte på det de kom over av gitarer, for så så stampe de når de trengte mer penger til dop, party og damer. Så var det en ny runde med "låning" og "årning" for å skaffe seg noe brukbart med strenger på neste gang man trenge en gitar.

Kresne på gitaren ble de først da det ble nok penger mellom hendene, og Gibson sto med gratisgitarer i fleng for at Slash skulle bruke en LP, og ikke en kopi, slik han brukte på den tiden bandet slo igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått min Ibanez RG350M YE :D

Nydelig gitar, fargen er ennå mer slående enn på bildene man kan grave opp på nettet :D

Edge3 på Ibanez ser ut til å funke bra, trass i hva andre sier. Jeg synes det er en grei tremolo. Men trenger egentlig ikke vibb-armen... B)

Setter på sort volum- tone- og 5- veis-kontroll for at den skal ligne ennå mer på en RG550MXXDY (Re-issue, jubileun, 20 år, 1987 - 2007), gitaren er jo i prinsippet lik, bare tremoloen og fargen + noen småting til som er annerledes, men ellers er den jo nokså lik :D

Artig gitar :D

Jeg kjøpte min for 4K uten å nøle :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll skrev: Gule gitarer er øgli pøgli.

Gule gitarer er IKKE øgli :ninja:

Faktisk veldig fine, kule gitarer ^_^

Nyttig å vite :P

Grattis med ny gitar! Ønska meg en gul RG

jeg også men... Kommer nok etter hvert :)

Takk, Fleskefinn :D

Det er jo en gitar som var litt vanskelig å få tak i, da B)

Tror kun det er 20-30 i Norge ellerno' slikt? :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.