Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vox Night Train


Anbefalte innlegg

Bare tenkte å advare alle som er ute etter ny forsterker om at Vox kommer med en helt ny sak som heter Night Train. Fantastisk rå forsterker som vi fikk demo på fra importøren for en drøy mnd siden (takk EM!). Vi bestillte med en gang opp 2 stykker. 1 til butikken og 1 til Anders privat, (har ikke blitt levert enda), og de er virkelig helt sinnsyke. Jeg får se om jeg også går for en slik privat etter hvert, men først må jeg slukke brannen i lommeboka.

Noen andre som har rukket å prøve den og som har innspill? Elsker vrenglyden på den! Evt kan man lese mer her:

http://www.voxamps.com/us/modernclassic/nighttrain/

Tror de fleste butikker med respekt for seg selv tar den inn i løpet av høsten 2009 eller våren 2010, så det blir nok mulighet til å prøve dem over hele landet!

Mvh

Morten Larsen

Backstage Musikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke nøyaktig i farten, men veiledende ligger på mellom 5 og 6.000.

I tillegg kommer selvfølgelig kabinett, men der kommer også Vox med et nytt som er veldig bra. Jeg liker ampen spesielt godt på 1*10"-kabinett, men noen sverger selvfølgelig til at 1*12" er bedre.

Nevner i farta at den nye AC4TV-ampen til vox (klasse A, 4w, 1w eller 0,25w (switch)) har en helt fantastisk vreng-lyd og en veldig ryddig clean. Veil på den er 2795,- og den er verdt det dobbelte. En ganske enkelt forsterker som er beregnet på øving (få muligheter til å tilpasse lyden), men man har hele tiden et smil om munnen når man spiller med den på en del vreng! Eneste jeg kan si negativt om den er at den kan være litt "boxy" på clean-lyden, men hvilken forsterker til under 3000kr er ikke det? Jeg spiller mest på 0,25W med gain på 75% med telecaster eller les paul junior. Tøff sak!

http://www.voxamps.com/us/modernclassic/ac4tv/

Mvh

Morten Larsen

Backstage Musikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevner i farta at den nye AC4TV-ampen til vox (klasse A, 4w, 1w eller 0,25w (switch)) har en helt fantastisk vreng-lyd og en veldig ryddig clean. Veil på den er 2795,- og den er verdt det dobbelte. En ganske enkelt forsterker som er beregnet på øving (få muligheter til å tilpasse lyden), men man har hele tiden et smil om munnen når man spiller med den på en del vreng! Eneste jeg kan si negativt om den er at den kan være litt "boxy" på clean-lyden, men hvilken forsterker til under 3000kr er ikke det? Jeg spiller mest på 0,25W med gain på 75% med telecaster eller les paul junior. Tøff sak!

http://www.voxamps.com/us/modernclassic/ac4tv/

Tuller du?? Jeg plugget inn i denne her om dagen når jeg så etter strat i god tro om at dette var en forsterker til 10 lapper. Pris-"standene" var litt hulter til bulter siden det var på "prøve-rommet" så sikkert derfor jeg tok feil. Men denne låt helt fantastisk. Prøvde bl. a blues deluxe og VC30 men crunch-lyden i denne blåste de andre av banen og var virkelig AKKURAT det jeg er ute etter. Anbefales! Kjøpte meg akkurat en Tiny Terror, men tror ratt jeg "trenger" en liten øvingsamp til =p

Ang. Night Train så har jeg prøvde jeg den og for ikke så lenge siden. Vil beskrive den som en mye mer allsidig Tiny Terror med litt mindre baller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du?? Jeg plugget inn i denne her om dagen når jeg så etter strat i god tro om at dette var en forsterker til 10 lapper. Pris-"standene" var litt hulter til bulter siden det var på "prøve-rommet".

Jeg regner med at det var hos oss du prøvde den, siden prisene var litt "hulter til bulter"? Det er vel det som kjennetegner amp-rommet vårt mest akkurat nå (og at det er sinnsykt varmt der med mye dyre amper) Vi holder på å fikse opp i prislappene nå, så jeg stikker innom og plasserer prislappen riktig i dag.

Forøvrig helt enig med deg at den fort kan forveksles med mye dyrere amper. Den er helt sinnsyk! Merkelig at vi ikke har solgt enda flere av den, men jeg tror de som er ute etter ny amp synes den er "for billig". ;) Synd at de har lagd en så bra amp til så lite penger egentlig hvis man ser sånn på det...

Jeg har ihvertfall en i stua mi akkurat nå (den erstatter en fender blues jr som jeg bare bruker live) og trives veldig med den. Kommer til å kjøpe en til utover høsten og sette de i stereo koblet opp til Boss GT 10. Håper du blir fornøyd med Tiny Terror også!

Mvh

Morten Larsen

Backstage Musikk

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det var hos oss du prøvde den, siden prisene var litt "hulter til bulter"?

Nei det var på Gjøvik musikk. Aldri vært hos dere, men får stikke innom om jeg er i nærområdet ;) Hadde jeg visst denne var så billig hadde jeg hatt den i stua mi nå, men det får vel vente til jeg blir lei tiny terroren. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@orsvend:

Godt å høre at det er flere som har litt sommer-kaos på amp-rommet sitt. Du er hjertelig velkommen hvis du er i området, og bare si ifra hvis du har tips til forsterkere vi bør ta inn (vi har det meste av de store). Vi har et lite amp-rom med ca 50 forsterkere (hvorav ca 25 er "high-end" og ca 25 er under 5000kr). Hvis du er innom må du definitift også prøve Rivera-ampene våre hvis du ikke har vært borti dem før. Koster mye penger, men de er helt rå!

Mvh

Morten Larsen

Backstage Musikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.