Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny forsterker topp


jealei

Anbefalte innlegg

heisann, jeg er på jakt etter en ny topp, jeg spiller litt av hvert, mest rock, er ikke helt sikker på hva slags lyd jeg er på jakt etter men jeg trenger i alle fall en god clean lyd og det må kunne spille høyt nok til og overdøve et trommesett, rør hadde vært gøy og prøve men er det mye stress med vedlikehold? også tror jeg ikke jeg gidder og svi av mer enn maks (helst under) 10000

på forhånd takk

edit: så litt på denne er den grei? Den er ikke så altfor halvdyr heller så

Endret av jealei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesa Boogie og Peabey sier jo lite når man ikke vet hva man skal se etter :P

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17879130

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17616543

Jeg kan ikke si noe om disse, men har hørt en del bra om F-50.

Men til 10k skal det være mulig å kjøpe en brukt Marshall JCM800 + 2x12 eller 4x12 kabinett.

Marshall Vintage Modern og JVM syns jeg er gode forsterkere til rock. Finnes i combo-versjon.

Ligger en JCM800 combo her på forumet til 4000kr så vidt jeg husker

jeg ville foresten styrt unna Bugera. Det går mye dårlige rykter om dem.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Vintage Modern er en bra rockeamp, men cleanlyden i den ligner jo ikke grisen...

Litt vanskelig å anbefale noe når trådstarter ABSOLUTT ikke vet hva slags lyd han er ute etter... :) Kanskje en Fender Super-Sonic topp hadde vært noe? De låter knallbra både på clean og vreng!

@Troll: Se trådtittel. Topp. ;)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Gå for noe med en rå clean-lyd og en lett vintage-vreng. Skal du ha virkelig heftig vreng så er oddsene store for at du bruker pedaler til det uansett...

Vox night train er en liten forsterker godt innenfor budsjettet som kan overdøve trommesett med et 4*10 eller 4*12-kabinett. Rør 15W. Evt Laney Lionheart hvis du vil ha en fantastisk 4*10-kombo.

5150 og en Engl Screamer høres litt for "heavy" ut for din bruk tror jeg. (men du har jo ikke beskrevet bruken din så godt heller, så jeg vet ikke)

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden jeg har tenkt og skrape sammen penger til et strat prosjekt, så tror jeg å bruke 10000 på en topp nå ikke er særlig aktuellt

@Morten

takk for tipset skal absolutt skjekke den ut

men noen som vet hva som er galt med bugera toppene? virker som den har fått helt greie reviews på harmony central og virker som noe som passer til mitt bruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.