Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP Horizon II :Gotoh Magnum locking..


Neros

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg har disse stemmeskruene på en ESP Horizon II hardtail..

Og er mildt sagt frustrert. For å stemme gitaren, så løsnes en låse skive bak på hver

stemmeskrue, for så å stemme strengen. So far so good... Men når jeg strammer denne låse skiven etterpå

så strekkes strengen ut av stemming igjen.. Hva i hule heite gjør jeg feil..?

Hvor hardt skal disse låse skivene strammes..?

En annen ting jeg er misfornøyd med på denne gitaren er potet med switch for split coil.

Denne aktiveres ved å trykke den ned, og så spretter den opp i singel coil mode. Utrolig lett å aktivisere denne

utilsiktet. Hadde vært mye bedre med en switch som man trekker fysisk opp for å splitte..

Noen som vet hvor jeg får kjøpt en slik switch..? Gjerne en link til aktuelle varenummer...

Ut over dette er jeg grisefornøyd med gitaren, utrolig flott klang i denne....

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.musicyo.com/planet/gotoh.pdf

Du låser strengen når du setter strengene på gitaren, etterpå skrur du på stemmeskruene som normalt. Vet ikke helt om jeg forstod problemet?

En slik splittbryter burde du kunne få tak i på ei vanlig musikersjappe. Alternativt kan du bestille fra www.banzaieffects.com (orker ikke lete meg frem til spesifikk url, tar evigheter :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wub: :wub: FLAUSE :wub: :wub:

Kanskje en ide å skjønne hva locking tuners er for noe før man banner dem nord og syd.. :wub:

Jeg har ikke hatt slike før, og trodde at man tunet opp strengene, og SÅ låste dem. Alà en locking nut for Floyd system.

Etter litt lesing på nette (som jeg burde ha startet med) skjønner jeg nå konseptet bak disse.. Funker fanstastiks fint, når man først skønner hva de skal brukes til ...

Men tonepot`et med splittswitch er fortsatt en PIA..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel det ja. Lodd ut den switchen du har nå, kjøp push/pull pot og lodd inn denne. Case closed :P

Will do... Den varianten av som står på pr. i dag er helt ubrukelig.. Merkelig at en såpass dyr

gitar har en slik møkka patent.. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg for min del synes at push/push varianten er helt genial, bruker det på min les paul til og coilsplitte humbuckerne, mye lettere live og bare bruke en rask håndbevegelse til og aktivere coilsplitten enn og fikle med og dra den saken ut, og ja jeg har prøvd begge deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.