Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva skal jeg bruke for å vaske/pusse mine gitarer?


Konnis

Anbefalte innlegg

Har 4 sorte gitarer som kunne trengt seg en liten puss, ser jeg. Utrolige fettmerker/fingermerker går igjen, og dette vil jeg ikke ha noe av.

Har en bomullsklut fra Planet Waves, men hvilket middel trenger jeg for å fjerne fettet? Som ikke herper lakken på noen måte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4 sorte gitarer som kunne trengt seg en liten puss, ser jeg. Utrolige fettmerker/fingermerker går igjen, og dette vil jeg ikke ha noe av.

Har en bomullsklut fra Planet Waves, men hvilket middel trenger jeg for å fjerne fettet? Som ikke herper lakken på noen måte :P

HEi der..

Jeg bruker blå Jiff (vindu/speil vask?) til å rense gitarene mine. Ellers kan jeg anbefale en runde med rubbing og polering

av kroppen i ny og ne. Spesielt på svarte gitarer synes overflate riper utrolig godt, og ved å rubbe ned overflaten vil mye av disse bli borte..

Men ikke poler baksiden av halsen, min erfaring er at den ikke glir så godt i hånden etter å ha bli vokset..

Mvh Søren

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier sitronolje mener du vanlig sitron saft liksom?

Forresten så har jeg også en svart gitar som kunne trengt en liten puss, så bomulls klut og Jiff Vindusvask funker bra Neros?

Jiff Vindusvask bruker du på kroppen, dvs alle deler som er lakkeret.. Blir rent og pent..

Har du noen små overflateriper kan du stort sett få disse vekk med en Rubber pasta (samme som brukes på Billakk),

og til slutt polerer du kroppen med en lakkpolish/voks. (Biltema er din venn her) Ang rubbing, så prøver du deg ut på baksiden av gitaren, noen Rubbing`r er mer agressive enn andre, så prøv deg frem. Jeg har gjort dette på etpar sorte gitarer, og de ble som nye..

På gripbrettet finnes det utallige anbefalte løsninger. Jeg bruker en møbelolje som heter Joni, og det funker knall på rosentre.

Ville ikke brukt denne på lyst treverk, da den har en svak fargetone..

Du får kjøpt "trygge" lurium ting til å rense/olje gripbrettet på nærmeste gitarsjappe...

Lykke til... En ren og strøken gitar er digg å spille på.... ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare ute etter å fjerne fettmerkene fra gitaren, ikke polere med voks og sånt :P Hvis jeg tar en tørr/fuktig (av vann) bomullsklut og prøver å gnikke litt på gitarene så sprer jeg bare fettmerkene utover så det blir sånne bølger. Jeg vil bare ha fettet vekk fra gitaren :excl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lover at dette ikke er overkill. Eneste bortkasta produkt i pakka er strengecleaneren, den funker ikke. Men fingerboardclean og olje er ett must. Så ut som exploreren din kunne trengt en runde med clean/olje.

Grunnen til at jeg mener dette er bedre enn sitronolje er for at her drar du av møkka først før du legger på olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.