Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss GT-8 Tips?


Anbefalte innlegg

Hey!

Fekk effektpedalen Boss GT-8 til bursdagen og har eksperimentert ( :S ) meg fram til lydene eg vil ha.

Eg speler Van Halen, Gary Moore, Zakk Wylde og sånt stuff...

Men får berre ikkje dne rette lyden!!

Er det noen som kan hjelpe meg?

Flere som har denne pedalen?

Hvordan får dere lyden dere vil ha?

Takk!

TFD

PS: Har ikke midi kabel, så kan ikke tilkoble pedalen til dataen for å laste ned patches, må gjer det manuelt :( Skal kjøpe kabel så snart eg e i ein musikkforetning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at innstilling av lyd kan være et mareritt. Jeg har slitt lenge med å få god lyd i Mark IV-en min. Pass på å finn en simulert forsterker som er allsidig, og gir deg vrengen du vil ha. Ta et par google-søk, tipper det finnes diverse sider og fora for akkurat dette. Jeg har også sett at youtube-gitarister poster settingsene sine.

Et par tommelfingerregler:

- Du trenger ikke å ha gain (vreng) på maksimalt.. hør på heltene dine, jeg er rimelig sikker på at ingen av dem har gain på fullt.

- Mids skal ikke undervurderes. Gir en fyldigere lyd, som lettere skytes frem i bandsammenheng, slik at folk faktisk hører deg.

- Unngå vepse-vrengen, du vil ha en fyldig lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en GT-Pro, som i bunn og grunn er en rackversjon av GT-8'en, men jeg har et par ting jeg bruker mye:

MS1959 (1959 Marshall Super Lead) amp med TS9 (Ibanez TS-9) pedal låter fett til rock på alle gain-nivåer. SLDN-modellen (Soldano SLO-100) er også genial sammen med TS9, men da gjerne til mer "smooth" sound eller soloer. Tenk på Steve Lukather i Toto, Michael Landau etc... L.A. 80-talls sound.

Til clean bruekr jeg TWIN (Fender Twin) til funk (litt spiss clean) og JC-120 (Roland Jazz Chorus) til alt som skal låte litt varmere. JC'en er i utgangspunktet en elendig amp med pedaler, men modellen i GT-8'en funker veldig bra med pedaler.

I tillegg ville jeg lært å bruke Harmonizeren under FX-1, den er såkalt "intelligent" og kan lekes heftig med :P

Edit: Jeg mener selvsagt T-Scream og ikke TS9. T-Scream er en TS-808 modell

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen folks!

Hehe harmonizeren er noe drid mener eg :P uansett hva eg spiller med den høres det helt :S :S ut..

Og de tommelfingergrene dem skal eg prøve å holde :)

På youtube var det ein som sa at for å få lyden til Gary Moore, måtte ein ha gain og drive på fullt :S og faktisk så var lyden ganske bra!

MEN så satt eg pedalen på hodetelefon og lyden var jo helt annleis :S

Takk for kommentarane som sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.