Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Logic-undervisning på norsk!


Anbefalte innlegg

Heisann!

Er det noen av dere som lurer litt på hvordan dere skal komme i gang med Logic Pro/Express 8?

Og muligens dere ikke finner noen tutorials på norsk som er gode og lette og forstå?

Vel, fear no more!

Jeg har nettopp startet en blogg, hvor jeg blant annet legger ut Logic-undervisning med korte mellomrom.

Så hvis noen er interessert i å komme i gang med Logic, kan de det gjelder ta en kikk innom

http://www.liseth.org/tormod/?page_id=55

Der kan dere også melde dere på rss-feeden min, slik at dere får beskjed når jeg har skrevet noe nytt!

Mi Prades!

-T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Veldig godt initiativ. Bare å "keep 'em coming".

Er på daglig basis borti en haug av nybegynnere som virkelig trenger grunnleggende opplæring (en del foretrekker å lese på norsk eller engelsk) og kan tenke meg å bl.a tipse om bloggen din. Bruker selv Logic (og Cubase) og finner stadig nye detaljer og måter å bruke det på, selv etter noen år. Gleder meg til å se fortsettelsen på bloggen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal begynne å kapre tråden så vil jeg bare si at cubase er for menn med ødipus-kompleks og jeg kan lære dere pro tools.

I min mening er Cubase eller Logic mer allsidige program dersom man er på et lavt budsjett (sammnelignet med pro tools m-powered, eller LE), rett og slett fordi Pro Tools har svære hardware dongles som er ufattelig klønete å ha koblet til hvis man skal få noe jobb gjort "on the move" eller trenger andre preamper enn de som er i pro tools-lydkortet. Som redigeringsverktøy er de jo veldig tilsvarende med mindre man har en HD-rigg, så en litt "fanboy"-påstand. Lydkvaliteten dersom man kun gjør et enkelt opptak er jo bestemt av konverterne etc på lydkortet, så ikke en veldig stor lydmessig forskjell med mindre man gjør heftige redigeringer / bruker mye software-synths etc. Virker kanskje som du ikke har brukt nye Cubase 5 også? Mange forbedringer fra C4 og det var igjen en revolusjon fra C3. Men dette blir vel for mye utenomsnakk. Skal vi holde oss til tråden? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.