Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 Spider II vs III


Maglor

Anbefalte innlegg

budsjettet er max 3300

metal/hard rock/ og videre i den rekken

Skal ha den på bandrommet ja, så det blir endel samspill, endel alene og

men greia er at spideren har de perfekte innstillingene, vet at det ikke er en røramp, men elsker Metal og Insane innstillingene og effektene

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. du kommer til å få MYE bedre metallyd med en annen amp, det kan jeg love deg. jeg sitter å øver med en akkurat nå, en spider III, og jeg har bare lyst til å kaste den i veggen, da jeg veit hvor mye bedre ting kan låte :)

kjøp deg noe annet, gjør deg selv en stor tjeneste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal han på død og liv kjøpe rør? Den Peavey'en der er forresten solgt.

Line6 Spider III-serien overrasket meg ganske bra, II'ern var jeg ikke så imponert over. Men Spider Tube, som ligger litt over i prisklasse slå de to andre ganske bra.

Fender FM212 er ikke helt ubrukelig den heller: http://www.finn.no/finn/misc/object?finnkode=13350790

Det å drive å jakte på rør til under 3000 er bortkasta tid og penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man finner jo rør til under 3k brukt. Men de ampene er litt begrenset egentlig. F.eks Epi Valve jr: Man bør egentlig kunne litt om rør for å få godlyd av disse ampene. Man må vite hva som trengs av pedaler til boost og alt. Kan fort bli litt dyrt. Lettere å håndtere amper som har flere kanaler og større EQ. Men de låter jo bra til sitt bruk viss du vet hva du skal gjøre for å få godlyden.

Men det finnes transistor som låter bra og er mer praktisk å bruke. Vaveking er jo en grei amp da.

Sjekk ut VOX AD-serien. Er vel VT de nye heter, husker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
man finner jo rør til under 3k brukt. Men de ampene er litt begrenset egentlig. F.eks Epi Valve jr: Man bør egentlig kunne litt om rør for å få godlyd av disse ampene. Man må vite hva som trengs av pedaler til boost og alt. Kan fort bli litt dyrt. Lettere å håndtere amper som har flere kanaler og større EQ. Men de låter jo bra til sitt bruk viss du vet hva du skal gjøre for å få godlyden.

Men det finnes transistor som låter bra og er mer praktisk å bruke. Vaveking er jo en grei amp da.

Sjekk ut VOX AD-serien. Er vel VT de nye heter, husker ikke.

VT-serien er vel ikke så mye over 3000? Skal vel være ihvertfall ett rør i tillegg til transistor i de, men er det det man betaler for når man kjøper vox? Leit om vox sparer på andre ting for å få inn rør i VT-serien, men slik er det sikkert ikke. Eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vox VT30 vil være et godt alternativ.

Liker også spider III til den typen bruk du snakker om.

Ting må ikke på død og liv være rør i den prisklassen. Velg trygt når det er en low-budget øvings/band-amp.

Vil gjerne nevne Vox AC4TV også fordi det er en genial forsterker, men den er 4 watt (det spiller sinnsykt høyt allikevel, så hvis det er eneste argumentet imot bør du prøve den), så ikke sikkert den passer ditt bruksområde. Med pengene som "er igjen" på budsjettet da kunne du kjøpt en Boss DS-1 eller tilsvarende og fått en helt fantastisk lyd! (ikke like allsidig som Spider III eller VT30, men det den gjør, gjør den skikkelig bra...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Personlig synes jeg spider 2 høres bedre ut enn spider 3, men den duger ikke noe særlig til bandspilling/jamming, da lyden blir tynn og skarp på høyt volum. Egner seg best til øving på rommet på lavt volum. Så skal du jamme bør du nok kjøpe noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.