Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En liten test av ny preamp.


syndromet

Anbefalte innlegg

Er det rør eller transistor?

Lyden er upåklagelig bra. Ville brukt mindre gain viss jeg var deg da. Og hele opptaket virker litt "kaldt". Vet ikke om det er opptakksutstyret ditt som er slik eller om det er utstyret? Låter litt metalisk på en måte. Spesielt gitaren og bassen. Men grunnlyden er veldig fin!

Koster det å lage en slik preamp da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La merke til at det ble litt metallisk jeg og, men jeg syntes det kler sjangeren ganske godt. Alt er spilt inn via preampen og gjennom enten guitarrig eller amplitube. Grunnen til at bassen låter så skarpt som gjør er at den er kjørt gjennom en Plexi-emulasjon på ene siden. På andre siden er den DI. Føler allikevel det mangler noe i lydbildet. Tror litt av "skarpheten" i lyden kan være preampen, men jeg tror også EQ-stillingen under mastringen har litt å si. Er ikke bare-bare å få så mange gitarspor spilt i drop A til ikke å bli grøtete. Allikevel tok jeg kanskje litt vel hardt i.

Preampen kan enkelt bygges for under 100 kroner, men du trenger en strømforsyning ved siden av. I bunn og grunn er det kun en inverted OP-amp som kjører på +- 12 volt. Super clean, men jeg tror den legger til litt mye diskant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det låt faktisk veldig tøft!

Hvordan er denne pre-ampen egentlig? Er det bare ren skjær kaos eller kan man få fine rene toner fra den og?

Kunne tenkt meg en sånn visst den bare koster rundt 100 kr :ninja:

Preampen er egentlig helt clean og totalt steril. Meningen er bare å bringe nivået fra gitaren opp til linje-nivå, slik at det funker med lydkortet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Smak og behag, kanskje, men jeg synes lyden var tynn og litt kjedelig. No offense, seff!

E: I og med at du emulerer vreng osv, kanskje det hadde vært ålreit å spilt inn litt clean komping istedet?

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.