Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SPAN!


Nilsefix

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Han Sone 2/matprat fyren er jo gitarist.

Han er faktisk meget dyktig til sine ting, fet lyd har han også, har dessverre ikke fått sett de live.

Fridtjof het han ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaristen i Span er helt rå! . Jeg er stor-fan. Han har så bra lyd at det er kvalmt også! spesielt live. Greia er at han kjører 2 amper , en vreng og en clean , til enhver tid for å få mer tone når han spiller "store" chorder. For de har mye kule chorder , ikke bare powerchords lissom ..

Han har en gammal peavey classic (fra 70-tallet tror jeg han sa) med iallefall en big muff fra electroharmonix som lager litt vreng. clean ampen er en fender enten twin reverb eller super reverb etter hva jeg husker. På brettet har han en electroharmonix bass-synth (grafisk) , line 6 delay , line6 modulasjon og litt forskjellige andre saker. Veldig veldig bra lyd !! ...

Bassisten har også helt RÅ lyd .. det er en billig poweramp , og 4 bokser , en big muff , en carl martin "preampboks" sa han , og 2 til jeg ikke så..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at han kjører 2 amper , en vreng og en clean , til enhver tid for å få mer tone når han spiller "store" chorder.

Hvilket selvsagt er grunnen til at jeg ofte har anbefalt deg å gjøre det samme i studio. :) En mikk på ampen/evnt en med pod, og en dirkete linje inn med DI. et helt cleant signal. Samme prinsippet. Du får en mer definert og in you face tone. Evnt selvsagt mikke opp en clean amp istedet for DI. Det er enda bedre.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.