Web Analytics
Jump to content

SPAN!

Nilsefix
 Share

Recommended Posts

I går satt jeg kursen mot et konsert-sted jeg ikke ante fantes i min lille hjem"by" Larvik. Kom dit litt før konserten og hang litt rundt. Lokalet er ganske lite , plass til 3-400 stk.

Så kom gutta i span , hadde soundcheck , og allerede da visste jeg at detta kom til å bli FETT :D

Klokka 10-halv11 gikk bandet på , og en ting skal sies: Jeg har ALDRI sett så sinnsykt bra utstråling fra et band i hele mitt liv! Vokalisten er helt perfekt som frontmann i bandet ,og er så rockestjerne som man kan bli .. SKIKKELIG kult å se på ... driiiitfett. Og musikken , den hadde så trøkk , at det trodde jeg virkelig ikke var mulig. Gitaristen har en sinnsykt kul vrenglyd (hadde bedre enn på skiva, men samme type) . Han har : Strat som går inn i et pedal-brett. På det brettet har han en line6 delay , line6 mod , vox vrengbox , ab boks , el harmonix big muff :lol: , el harmonix grafic synth (lagd for bass , men den låt så SINNSYKT FETT!!!) og det tror jeg var stort sett det , (+ wah og volum). Detta gikk gjennom ab boksen og inn i en fender twin reverb , og en eller annen gammal amp uten merke på fronten som var en gammal peavey. Han kjører begge signala på en gang , asså både clean fra twin reverben og dyyp vreng fra peavyen , og da fikk han en lyd som hadde så mye baller at tilogmed han her : http://media.ebaumsworld.com/index.php?e=bigballs.mpg hadde blitt grønn av misunnelse :D hahaha ..

sinnsykt bra lyd , helt rått!!..

Bassisten hadde også en lyd som er den eneste jeg har kommet over som har er av samme kaliber som live-lyden til Bent Sæther i Motorpsycho. Det var en poweramp han sa var blilig , så ikke no merke , men det var en futuristic sølvfarga rack poweramp som det sto XP Home 2000 på :P hehe .. Derfra gikk det over i 3 bokser jeg ikke husker , og til slutt sa han , en Carl Martin preamp boks.. Nydelig basslyd , med varm fin fuzz fra noe jeg bare må regne med er en Bigg Muff..

Trommisen leverte no vanvittig . Sinnsykt god fyr . Og vokalisten , ja , jeg vet ikke hva jeg skal si engang. Im out of words on that guy..Helt konge og for et show. Når du får folk fra Larvik til 1) å komme på konsert og 2) ta helt av , så har du virkelig gjort jobben din, for det er jævli vanskelig :P hehehehe...

De spilte de fleste låtene fra skiva og 3 nye . Til sammen ca 1.5 , 2 timer ...KNALL konsert , og om de kommer i nærheten av dere , så er dere bare NØDT til å dra . for det er så bra , at det er heelt crazy..

(vet de kommer til sandnes på en eller annen festival ,så complex , dit SKAL du , å få litt ordentlig musikk til å pumpe Creed og Mark Tremonti ut av tankene dine..for DETTA er rock)

Laaang post..

Nilsefix